واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم ایران در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم ایران در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم ایران در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری در رابطه با انجام اقدامات بعدی در زمینه برنامه هسته ای ایران، منتظر گزارش دقیق از آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک، پیتر استانو سخنگوی رسمی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه، اظهار داشت که اروپا از تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی سازی اورانیوم مطلع شد، این اتحادیه برای تصمیم گیری در رابطه با انجام اقدامات بعدی در زمینه برنامه هسته ای ایران، منتظر گزارش دقیق از آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

 توئیت ظریف درباره آغاز غنی سازی 20 درصد در ایران - اسپوتنیک ایران
توئیت ظریف درباره آغاز غنی سازی 20 درصد در ایران

سخنگوی رسمی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود، که هنوز آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام اقدامات عملی در این راستا از ایران را تائید نکرده است. و دقیقا این سازمان بین المللی انرژی اتمی است که بر موضوع رعایت و اجرای برجام از سوی ایران نظارت می کند.
پیتر استانو تصریح کرد:" ارزیابی ما از رعایت تعهدات برجامی ایران، به اقدامات انجام شده ای بستگی دارد که انجام گرفتن و رُخ دادن آنها از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید شده است."
وی تاکید کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی به زودی اقدامات ایران را به اطلاع اعضای برجام خواهد رساند
امروز علی ربیعی سخنگوی دولت ایران از آغاز فرایند غنی سازی 20 درصد در سایت هسته ای فردو خبر داده بود.
پیتر استانو سخنگوی رسمی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:" ما از بیانیه های اخیر ایران (آغاز فرایند غنی سازی 20 درصد در سایت هسته ای فردو) مطلع شدیم... اگر این بیانیه ها عملی شود، این به معنی انحراف جدی از تعهدات ایران ذیل توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، و عواقب جدی برای عدم اشاعه (تسلیحات هسته ای) است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала