مشاور بایدن از برنامه مذاکره با روسیه خبر داد

© AP Photo / Carolyn Kasterمشاور بایدن از برنامه مذاکره با روسیه خبر داد
مشاور بایدن از برنامه مذاکره با روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی بایدن از برنامه‌های دولت جدید برای مذاکرات با روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت جدید آمریكا قصد دارد با روسیه در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک هجومی یا استارت نو مذاکره کند. این را جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، جو بایدن در CNN اعلام کرد.

به گفته وی، حتی در اوج جنگ سرد، کشورها زمینه هایی برای همکاری داشتند، در درجه اول مسائل کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح های هسته ای. سالیوان گفت: "من اطمینان دارم كه امروز ایالات متحده و روسیه می توانند در چارچوب منافع ملی خود عمل كنند، كنترل تسلیحات و ثبات استراتژیک را پیش ببرند و با تهدیدهای ناشی از سلاح های هسته ای برای جهان مقابله كنند."

وی خاطرنشان کرد که دولت جدید قصد دارد بلافاصله به موضوع گسترش استارت نو رسیدگی کند. سالیوان افزود این به نفع ایالات متحده است.

به طور جداگانه، مشاور آینده در مورد برنامه های مجازات افرادی که مسئول بزرگترین حمله سایبری به سازمان های دولتی آمریکا هستند صحبت کرد. به گفته وی، دولت بایدن خواهد فهمید که چه خسارتی وارد شده است و مجرمان را به پرداخت بهای گزاف مجبور خواهد کرد. سالیوان اضافه کرد که روسیه به احتمال زیاد در پشت هکرها قرار دارد ، گرچه کسی هیچ اتهامی وارد نکرده است. وی قول داد: "این ترکیبی از مجازات و تقویت دفاع ما خواهد بود."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала