آمریکا در باره منشأ ویروس کرونا سخن گفت

© AP Photo / Ng Han Guanآزمایشگاه کرونا
آزمایشگاه کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتینگر، تئوری نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین را عنوان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، متیو پوتینگر معاون مشاور دونالد ترامپ در امور امنیت ملی نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین را تئوری موثق بروز اپیدمی نامید.

وی در ادامه افزود:« شواهد هر چه بیشتری ظاهر می شوند که آزمایشگاه، محتمل ترین منشاء نشت ویروس بوده است».

در عین حال، وی هیچگونه ثبوتی در تأیید این تئوری ارائه نمی دهد و به آخرین داده‌های اطلاعاتی استناد می کند. وی متذکر شد که این پاتوژن بر اساس نشت و یا سانحه‌ای از آزمایشگاه « فرار کرده است».

متیو پوتینگر این موضوع را در کنفرانسی با شرکت نمایندگان پارلمان از کشورهای مختلف اعلام کرد که به موضوع چین اختصاص داشت. وی در آستانه اعزام گروهی به ووهان برای تحقیق در خصوص بروز پاندمی، فعالیت سازمان جهانی بهداشت را با « جنگل پوتمکین» مقایسه کرد و از نمایندگان پارلمان کشورهای مختلف خواست نقش خود را در افشای تحقیقات سازمان جهانی بهداشت ایفا کنند.

انتشار ویروس جهش یافته از آزمایشگاه واکسن‌ سازی در انگلیس - اسپوتنیک ایران
انتشار ویروس جهش یافته از آزمایشگاه واکسن‌ سازی در انگلیس

منتقدان غربی نگران آن هستند که سازمان جهانی بهداشت به دلیل تأثیر زیاد چین بر آن برخورد عینی به علت بروز پاندمی نشان نخواهد داد. مقامات آمریکایی از جمله رئیس جمهور ترامپ دائما، چین را به آن متهم می کنند که آن کشور قادر نبود مانع از شیوع این ویروس بشود. پکن بارها آمادگی خود برای تبادل تمام اطلاعات در رابطه با اپیدمی کووید -19 را اعلام کرده است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала