۶ خط قرمز مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ۶ خط قرمز مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰
۶ خط قرمز مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو هیت مجلس ایران اعلام نمود که ساختار بودجه را تغییر می‌دهیم و مانع ‌افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌شویم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تبیین ۶ خط قرمز مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: در مرحله نخست ساختار بودجه را تغییر می‌دهیم و مانع ‌افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌شویم.

روحانی: نظر دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ به یکدیگر نزدیک‌تر شد  - اسپوتنیک ایران
روحانی: نظر دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ به یکدیگر نزدیک‌تر شد

احمد امیرآبادی فراهانی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بودجه اظهار داشت: با توجه به وضعیت بودجه کشور باید به دنبال راهکاری باشیم که در اقتصاد مؤثر است و می‌تواند به زندگی مردم کمک کند، هرچند متأسفانه در بودجه کمتر به این مسئله پرداخته‌شده و عمده تمرکز بر روی پرداخت حقوق کارکنان است.

امیرآبادی فراهانی افزود: در بخش درآمدی نیز عدم تحقق را پیش‌بینی می‌کنیم، به‌خصوص موضوع دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت که پیش‌بینی‌شده کاملاً منتفی است و احتمال ضعیفی دارد که بتوانیم این نفت را به فروش برسانیم. از طرفی فروش نفت اگر اتفاق بیفتد بازهم خرج نگهداری کشور می‌شود و این ضایعه مهمی است که با پول نفت، هزینه‌های جاری دولت را بپردازیم درحالی‌که هیچ‌گونه رشد اقتصادی نداریم و اشتغال نیز ایجاد نمی‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بیان کرد: به همین جهت در کمیسیون تلفیق نگاه ما این است که ساختار بودجه را تغییر دهیم و شاکله را به هم بریزیم و درآمدهای مطمئنی ایجاد و مصارف را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به 25 درصد افزایش حقوق کارکنان دولت، با 63 درصد افزایش هزینه‌ها مواجه‌ایم و باید ببینیم این 40 درصد در کجاست که فهم این مسئله نیاز به بررسی و پاسخ گوئی دولت دارد.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم شاکله بودجه کشور را به هم بریزیم و با عنایت به نامه اصلاح بودجه رئیس‌جمهور به مجلس به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور با مجلس همراهی و مجلس در راستای اصلاح ساختار اقدام می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала