سیاستمدار روس علت ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را بیان کرد

© Sputnik / Mazyar Asadiنماینده روس درباره اینکه چرا آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند صحبت کرد
نماینده روس درباره اینکه چرا آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سال پیش سردار قاسم سلیمانی، فرمانده وقت واحد قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک عملیات ویژه آمریکا در حوالی فرودگاه بین المللی بغداد ترور شد.

به گزارش اسپوتنیک، دمیتری سابلین، معاون اول رئیس سازمان پیشکسوتان روسی "برادران رزمی"، گفت که ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی که سال گذشته به این خاطر توسط آمریکایی ها ترور شد چون مایل به پذیرش نظم جدید جهانی تحمیل شده توسط واشنگتن نبود.

وی افزود: "این تخریب شخصیت بود، نابودی فردی که شبیه نبود، آماده تسلیم نبود و از آن متنفر بود. ژنرال سلیمانی یک جنگجوی واقعی بود، مردی که می دانست چگونه به قول خود عمل کند، یک استراتژیست برجسته، سازمان دهنده عملیات ویژه، که تنها هدفش خدمت به کشورش بود."

در عراق به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی راهپیمایی برگزار شد - اسپوتنیک ایران
در عراق به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی راهپیمایی برگزار شد+ ویدیو

سابلین ادامه داد: من پاسخ های محترمانه ای را از فرماندهان گروه ما در سوریه درباره او شنیدم.

سابلین گفت: "نظم جهانی، که آنها سعی می کنند بر ما تحمیل کنند، به افراد و شخصیت ها نیاز ندارد." سال با ترور ژنرال سلیمانی آغاز شد و با تخریب بناهای یادبود ژنرال لی و دیگر بزرگان آمریکایی ادامه یافت.

وی اشاره کرد که آنها به همین دلیل از روسیه نفرت دارند چون مثل آنها نیست و می خواهد ارزشهای خود را حفظ کند، خودش بماند و به دیگران کمک می کند تا این کار را انجام دهند.

این سیاستمدار روسی با یادآوری ترور سردار سلیمانی تاکید کرد که در آن زمان بسیاری گفتند که ترور سردار سلیمانی یکی دیگر از موارد نقض قوانین بین المللی است، کمک مستقیم به گروه های تروریستی در سوریه و عراق، که ژنرال ایرانی یک مبارز تسلیم ناپذیر در برابر این گروههای تروریستی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала