اعلام اسامی ۴۰ متهم از ۶ کشور دخیل در ترور حاج قاسم و ابومهدی المهندس

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehسلیمانی و مهندس
سلیمانی و مهندس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس عراقی: آمریکا به شکل ناهمگون و افسار گسیخته نیروهایش را در همه جا مستقر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، عباس العرداوی تحلیلگر سیاسی عراق اعلام کرد که 40 نفر از شهروندان 6 کشور در ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دخیل بوده‌اند.

وی در ادامه گفت:« تشدید تنش در منطقه مشاهده می شود. این از سوی آمریکا مطرح می‌شود و ناشی از نگرانی داخلی ترامپ است. آمریکا به شکل ناهمگون و افسار گسیخته نیروهایش را در همه جا مستقر کرده است.

هشدار سرلشکر صفوی به آمریکا - اسپوتنیک ایران
هشدار سرلشکر صفوی به آمریکا

دادگاه منتظر پایان مدت قانونی ترامپ است تا اقدامات را اعلام کند زیرا می داند که ترامپ و وزیر دفاع و برخی شخصیت‌ها متهم به ترور سلیمانی و المهندس هستند، اما دادگاه به علت برخی فشارهای وارد بر آن به دنبال صبر و مکث در این باره است.

چهل مظنون وجود دارد که دادگاه می‌تواند اسامی آنها را اعلام کند؛ اما به دنبال سپری کردن وقت است. اسامی دخیل تا به این لحظه از اتباع 6 کشور است شامل انگلیس، آمریکا، سوریه، عراق و دو کشور حاشیه خلیج فارس است».

از سوی دیگر مهدی آمرلی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره بحران بزرگ ناشی از ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق برای خاورمیانه و عراق هشدار داد و گفت:« پیام عراق به نظامیان آمریکایی مشخص است که از کشور خارج شوند و مصوبه پارلمان نمایانگر رای همه قشرهای عراقی است. ادامه حضور این نظامیان موجب افزایش تنش در منطقه خاورمیانه می‌شود و ما را به سوی بحران بزرگی در عراق سوق می‌دهد.

خروج نظامیان آمریکایی به مثابه احترام به حاکمیت عراق است. برقراری روابط اقتصادی با واشنگتن یا دیگران مشکلی ندارد، اما آنچه مهم است عدم نیاز عراق به نیروهای خارجی در اراضی آن است. اوضاع دشوار است و نتایج وخیمی اگر شخصیت مهمی از سوی این نیروها هدف قرار گیرد به همراه خواهد داشت و ما را به سوی تونل تاریک و مرحله خطرناکی سوق می‌دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала