هشدار کاشف ویروس ابولا درباره خطر بیماری جدید کشنده

© Sputnik / Igor Zaremboهشدار کاشف ویروس ابولا درباره خطر بیماری جدید کشنده
هشدار کاشف ویروس ابولا درباره خطر بیماری جدید کشنده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نام این بیماری را "بیماری ایکس" نامیدند و اولین بار در خانمی از جمهوری دموکراتیک کنگو مشاهده. وی در حالی که علائم تب خونریزی دهنده وجود داشت، آزمایشات هیچ ویروس ابولا یا سایر بیماری های شناخته شده را نشان ندادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، ژان ژاک مومبه-تامفوم، میکروبیولوژیست کنگویی که برای اولین بار ویروس ابولا را در سال 1976 کشف کرد، هشدار داد که ممکن است یک بیماری کشنده جدید در جمهوری دموکراتیک کنگو ظهور کند.

روحانی ابراز امیداوری کرد که خرید واکسن کرونا طی هفته های آتی انجام شود - اسپوتنیک ایران
روحانی ابراز امیداوری کرد که خرید واکسن کرونا طی هفته های آتی انجام شود

به گفته وی، یکی از بیماران از شهری در غرب کشور علائم تب خونریزی دهنده داشت. این زن مورد آزمایش قرار گرفت و برای تحقیق به انستیتوی ملی تحقیقات پزشکی در کینشاسا فرستاده شد. آنها در آزمایشات هیچ اثری از ابولا و ردپایی از سایر بیماریهای شناخته شده در بیمار نیافتند.

مومبه-تامفوم گفت که امکان دارد این زن بیمار صفر از یک بیماری جدید باشد (بیمار صفر به بیماری گفته می‌شود که برای اولین بار به بیماری جدید ویروسی یا میکروبی آلوده می‌شود که پیش از آن در هیچ بیمار دیگری ثبت نشده باشد) او آن را "بیماری ایکس" نامید.

به گفته این دانشمند آفریقایی، این بیماری جدید می تواند به اندازه کووید-19 مسری باشد و مرگ و میر آن می تواند 50-90٪ مرگ و میر ناشی از ویروس ابولا باشد (به طور متوسط ​​نیمی از بیماران بر اثر تب ناشی از این ویروس می میرند).

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала