رای ممتنع عراق برای بازگشت تحریم سازمان ملل علیه ایران

© AP Photo / Bebeto Matthewsرای ممتنع عراق برای بازگشت تحریم سازمان ملل علیه ایران
رای ممتنع عراق برای بازگشت تحریم سازمان ملل علیه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت عراق رای ممتنع به تلاش آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران داد که حاوی پیام بی‌طرفی دولت بغداد در منازعه بین ایالات متحده آمریکا و ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، دولت عراق به قطعنامه‌ای آمریکایی که زمینه‌ساز بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران بود، رای ممتنع داد.

آمریكا: ایران در حال برنامه ریزی برای حمله به نیروهای آمریكایی در عراق است  - اسپوتنیک ایران
آمریكا: ایران در حال برنامه ریزی برای حمله به نیروهای آمریكایی در عراق است

در اقدامی کم‌سابقه دولت عراق رایی معناداری به تلاش آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران داد که حاوی پیام بی‌طرفی دولت بغداد در منازعه بین ایالات متحده آمریکا و ایران است.

دولت آمریکا دیروز در نشست کمیته پنجم سازمان ملل با ارایه قطعنامه‌ای جدید پیشنهاد افزودن دو بند جدید در بودجه سال 2021 سازمان ملل برای احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران را ارایه داد.

این قطعنامه آمریکا تنها 10 رای مثبت آورد و 110 کشور جهان به آن رای ممتنع دادند و 32 دولت از جمله عراق هم به آن رای ممتنع دادند.

از میان 15 کشور همسایه ایران دولت‌های روسیه، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان و ارمنستان به قطعنامه پیشنهادی آمریکا رای مخالف، دولت عربستان سعودی و بحرین رای موافق و  5 کشور امارات متحده عربی، کویت، عراق، عمان و قطر هم رای ممتنع دادند. دو کشور افغانستان و ترکمنستان هم در رای‌گیری این قطعنامه غایب بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала