حمله هوایی آمریکا به سومالی

© AFP 2023 / Yasuyoshi Chibaسومالی
سومالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو حمله هوایی به سومالی در اولین روزهای سال نوی میلادی 2021 توسط آمریکا انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به خبر منتشره مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا در توییتر، دو حمله هوایی به جنوب سومالی در اولین روزهای سال نوی میلادی 2021 انجام شد.

شکست داخلی ترامپ: مجلس سنا وتوی ترامپ علیه بودجه دفاعی امریکا را رد کرد  - اسپوتنیک ایران
شکست داخلی ترامپ: مجلس سنا وتوی ترامپ علیه بودجه دفاعی امریکا را رد کرد

روز 2 ژانویه (شنبه) در توییتی به نقل از «افریکام» (مرکز فرماندهی آمریکا مستقر در آمریکا ) آمده است: نیروی هوایی ایالات متحده در نخستین روز سال میلادی جدید دو حمله به مواضع نیروهای گروه الشباب که با القاعده مرتبط هستند، انجام داد». افریکام مدعی شده که این حملات هوایی برای از بین بردن استحکامات نیروهای الشباب صورت گرفته است.

ژنرال جو تیلر اعلام کرد:« این عملیات  نشاندهنده تعهدات ما به سومالی و شرکای منطقه ای ما است. ما از امکانات و اراده محکم برای ضربه زدن به شبکه تروریستی «الشباب» برخورداریم. وقتی لازم باشد از این ابزار و وسایل برای دفاع از این منطقه و دفاع نهایی از ملت های خود استفاده خواهیم کرد».

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده است. الشباب یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تاکنون عملیات های تروریستی بسیاری انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است. دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند؛ اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала