سردرگمی کاربران شبکه اجتماعی از برخورد دوگانه با تحرکات آمریکا و ایران در منطقه

© AP Photo / Mass Communication Specialist 1st Class Blake Midnight/U.S. Navyسردرگمی کاربران شبکه اجتماعی از برخورد دوگانه با تحرکات آمریکا و ایران در منطقه
سردرگمی کاربران شبکه اجتماعی از برخورد دوگانه با تحرکات آمریکا و ایران در منطقه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی تحریکات و تحرکات جدید در منطقه، کاربران شبکه های اجتماعی منتظر فعالیت نظامی ایران هستند، در عین حال به تحرکات آمریکا واکنشی نشان نمی دهند.

به گزارش اسپوتنیک در پی سالگرد ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، برخی از خبرگزاری ها از تحریکات نظامی ایران و آمریکا در عراق و خلیج فارس خبر دادند.

تریتا پارسی در این خصوص نوشت: زیردریایی ها را به خلیج فارس منتقل می کند، اسرائیل دانشمند ایرانی را در داخل ایران می کشد، اما مطمئناً من حدس می زنم این احتمال اندک وجود دارد که ایران قصد داشته باشد فعالیت جنگی را با ایالات متحده آغاز کند فقط چند هفته قبل از اینکه رئیس جمهور دیپلماسی محور به کاخ سفید منتقل شود.

باربارا استار در خصوص فعالیت های جدید ایران در منطقه نوشت: نیروهای دریایی ایران در خلیج فارس در 48 ساعت گذشته سطح آمادگی را افزایش دادند: مقام آمریکایی با آخرین اطلاعات این موضوع را دنبال می کنند. این مقام رسمی گفت که مشخص نیست که این اقدامات "دفاعی" است یا نه! زیرا انتظار حمله آمریکا را دارد یا نشانه هایی است که ایران برای عملیات در خلیج فارس علیه آمریکا آماده می شود.

در پی تحرکات نظامی اخیر امریکا در منطقه، ایران نامه ای به شورای سازمان ملل نوشت، در این پیام آمده است:" ماجراجویی نظامی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان به ویژه در هفته های اخیر شدت گرفته است. علاوه بر ارسال سلاح های پیشرفته به این منطقه طی چند هفته گذشته، ایالات متحده یک سری اقدامات نظامی تحریک آمیز را انجام داده است."

در اعلامیه منبعی از پنتاگون آمده است: «خروج ناو هواپیمابر نیمیتز از منطقه خاورمیانه در چارچوب اعلام این پیام اطمینان بخش است که مسیر تنش با ایران به سمت تنش‌های بیشتر حرکت نمی‌کند».

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی پنتاگون آمده است:« بر اساس دستورات دولت آمریکا و کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت، هواپیمابر آمریکایی «نیمیتز» منطقه عملیات فرماندهی مرکزی در خاورمیانه را ترک کرد و در مسیر خود به سمت بندر پایگاه نورفولک در ویرجینیا است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала