قرنطینه به زنان بیشتر از مردان آسیب می زند

© Fotolia / ComZealقرنطینه به زنان بیشتر از مردان آسیب می زند
قرنطینه به زنان بیشتر از مردان آسیب می زند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی تحقیقی که دانشمندان کانادایی با شرکت چندین داوطلب در زمان قرنطینه انجام دادند دریافتند که زنان در زمان محدودیت های کرونایی بیشتر از مردان دچار اضطراب، بد خوابی و افسردگی می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان کانادایی دریافتند که در زمان قرنطینه در بهار به خاطر محدودیت های کرونایی، زنان بیش از مردان از اضطراب، بد خوابی و افسردگی رنج می برند.نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Global Women’s Health منتشر شده است.

دانشمندان دانشگاه کلگری و موسسه مغز هاچکیس تحقیقی را با شرکت 573 کانادایی با میانگین سنی 25.9 سال انجام دادند که 112 نفر آنها مرد و 459 نفر زن بودند (دو نفر از مشارکت کنندگان جنسیت خود را مشخص نکردند).

این مطالعه با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین از 23 مارس تا 7 ژوئن سال 2020، زمانی که مدارس و بسیاری از مشاغل تعطیل بودند انجام شد و در آن زمان به خاطر همه گیری کرونا مردم مجبور بودند تا حداکثر زمان خود را در خانه سپری کنند.

نتایج این تحقیق نشان داد که بیش از 66 درصد داوطلبان در طول دوره قرنطینه بدخوابی را تجربه کرده اند و بیش از 39 درصد نیز دچار علائم بی خوابی شدند. همه شرکت کنندگان احساس اضطراب و استرس داشتند. با این حال، علائم کیفیت پایین خواب، افسردگی و اضطراب در زنان بیشتر از مردان بود است. علاوه بر این، علائم در طول دوره قرنطینه بیشتر و بدتر می شد و در این مورد هم زنان بیشتر از مردان به این علائم دچار می شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала