سطح دریاها تا سال 2100 یک متر افزایش می یابد

© Fotolia / Tamara Kulikovaسطح دریاها تا سال 2100 یک متر افزایش می یابد
سطح دریاها تا سال 2100 یک متر افزایش می یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاید سخت و دشوار باشد که بتوانیم تصور کنیم به زودی شهر و یا جزیره ای به طور کامل بخاطر تغییرات آب و هوایی نابود شود ولی واقعیت وحشتناک این است که تغییرات آب و هوایی می تواند باعث شود تا شهرهایی در آینده دیگر وجود نداشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، اگر متوسط ​​دما 4 درجه سانتیگراد بالاتر از سطحی که پیش از صعنتی شدن جوامع وجود داشته بشود، سطح دریاها در سراسر جهان می تواند بیش از یک متر افزایش یابد. این بسیار بیشتر از آن چیزی است که دانشمندان پیش از این پیش بینی کرده بودند.

بر اساس مطالعه جدید که توسط محققان کالج امپریال لندن صورت گرفته است پیش بینی شده است که اگر دما 4 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن افزایش یابد، صفحات یخی زمین تریلیون ها تن جرم خود را تا پایان قرن از دست می دهند. این امر به این واقعیت منجر خواهد شد که موانعی که به عنوان محافظ در برابر سیل در سراسر جهان می باشند دیگر نمی توانند جلوی فاجعه واقعی را بگیرند و زندگی صدها میلیون نفری که در مناطق جلگه ای و ساحلی زندگی می کنند در معرض خطر خواهد بود.

بنیانگذار آمازون 10 میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اهدا می کند - اسپوتنیک ایران
بنیانگذار آمازون 10 میلیارد دلار برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اهدا می کند

در طول قرن بیستم، افزایش حرارت زمین علت اصلی افزایش سطح دریا بود. فرایند افزایش دمای کره زمین باعث می شود تا فاصله بین مولکول های آب زیاد شود  و حجم اقیانوس ها افزایش یابد. با این حال ذوب شدن یخ ها را می توان عامل مهمتری در افزایش سطح دریا دانست. گرچه پیش بینی تأثیر دما بر انبساط حرارتی به اندازه کافی آسان است، اما درک چگونگی تاثیر یخچال ها در فرآیند گرم شدن زمین دشوار است.

به همین دلیل است که در جریان مطالعه جدید، دانشمندان تصمیم گرفتند که قسمت های قبلی تغییر آب و هوا و واکنش سیستم های مختلف زمین به این روند را با دقت بیشتری مطالعه کنند. این می تواند به روشن شدن تأثیر فزاینده تغییرات آب و هوا بر جامعه بشری، طبیعت و محیط زیست کمک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала