ایالات متحده به بودجه سازمان ملل به دلیل یهودی ستیزی و تحریم های ضد ایرانی رأی منفی داد

© AFP 2023 / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Tasos KATOPODISایالات متحده به بودجه سازمان ملل به دلیل یهودی ستیزی و تحریم های ضد ایرانی رأی منفی داد
ایالات متحده به بودجه سازمان ملل به دلیل یهودی ستیزی و تحریم های ضد ایرانی رأی منفی داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلومبرگ - ایالات متحده به بودجه سازمان ملل بدلیل آنچه یهودستیزی و مخالفت با تحریم های ضدایرانی خواند، رای منفی داد.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده روز پنجشنبه با استناد به حمایت سازمان ملل از یهود ستیزی و خودداری از بازگشت تحریم های ایران، به بودجه سال 2021 سازمان ملل رای مخالف داد. خبرگزاری بلومبرگ در این مورد گزارش داد.

به گفته وی، اسرائیل همچنین با بودجه 3.2 میلیارد دلاری مخالفت کرد.

در بیانیه سفیر آمریکا در این سازمان، كلی كرفت كه روز پنجشنبه در وب سایت این دفتر منتشر شد، آمده است: "ایالات متحده به شدت ناامید است كه سازمان ملل متحد تحریم های قبلاً لغو شده علیه ایران را مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت بازنگرداند."

علاوه بر این، طرف آمریکایی با تأمین بودجه سازمان ملل متحد برای رویداد اختصاص داده شده به بیانیه دوربان که در پایان کنفرانس جهانی 2001 علیه نژادپرستی در دوربان (آفریقای جنوبی) تصویب شد، مخالفت کرد. این به دلیل این واقعیت است که از نظر ایالات متحده و تعدادی دیگر از کشورها، این سند ماهیت ضد اسرائیلی داشته است. کرفت گفت، تصمیم برای اختصاص بودجه به این رویداد "میراث شرم آور نفرت، یهود ستیزی و تعصب ضد اسرائیلی را ادامه می‌هد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала