پیشنهاد یک ریاضی دان درباره روش صحیح بریدن کیک در جشن ها

© Depositphotos.com / Kseniasolپیشنهاد یک ریاضی دان درباره روش صحیح بریدن کیک در جشن ها
پیشنهاد یک ریاضی دان درباره روش صحیح بریدن  کیک در جشن ها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیک سال نو میلادی یا عید کریسمس یکی از مهم ترین خوراکی ها در سفره جشن همراه با شامپاین و سالاد است.

به گزارش اسپوتنیک، حالا معلوم می شود یک روش درست برای بریدن کیک وجود دارد که  سال 1906 یعنی 114 سال قبل در یک مجله علمی شرح داده شده است.

این روش بریدن  کیک سال نو راحت ترین روش نیست. با این حال ، به تازه نگه داشتن کیک کمک می کند.

کریس بود ، استاد ریاضیات کاربردی در دانشگاه بات و استاد هندسه در کالج گرشام لندن ، اخیراً یک سخنرانی آنلاین با عنوان "جوراب ساق بلند ریاضی کریسمس " در مورد روش های درست و غلط بریدن  کیک کریسمس انجام داده است.

یک مطالعه توسط سر فرانسیس گالتون ، دانشمند انگلیسی ، که در سال 1906 در مجله Nature منتشر شد ، نشان می دهد که یک قطعه کیک باید در وسط  آن بریده شود و سپس قطعات دیگر به هم متصل شوند تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. این روش چنین است:

​به لطف این روش ، داخل کیک باقیمانده در معرض هوا قرار نمی گیرد و کیک مرطوب می ماند. با این حال ، باید در نظر داشت که لازم است کیک ها را با توجه به تاریخ انقضا که روی بسته بندی نشان داده شده ، ذخیره کنید.

چندی پیش یک آدم علاقه مند به علوم به نام کالین پورینگتون ، کیک های توئینکی را در زیرزمین خانه خود پیدا کرد ، که بیش از هشت سال در آنجا بود. طبق یک افسانه شهری ، این کیک های  لذیذ هرگز خراب نمی شوند. با این حال ، پورینگتون روی کیک ها قارچ عجیبی پیدا کرد که حتی در آزمایشگاه نیز نتوانستند نوع  و نام  آن را تشخیص دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала