پلیس آمریکا دوباره مردی را به ضرب گلوله کشت + ویدئو

© AP Photo / Noah Bergerپلیس آمریکا دوباره مردی را به ضرب گلوله کشت + ویدئو
پلیس آمریکا دوباره مردی را به ضرب گلوله کشت + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران پلیس در شهر مینیاپولیس ، جایی که در بهار امسال پس از کشته شدن جورج فلوید، آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس اعتراض و آشوب آغاز شد ، یک مرد را به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه محلی استار تریبون اطلاع داده است

گفته می شود که پلیس ادعا می کند این مرد بعد از اینکه چهارشنبه شب سعی کردند ماشین او را برای چک کردن  متوقف کنند ، به سوی ماموران انتظامی آتش گشوده است. حداقل یکی از مأموران اجرای قانون اقدام به تیراندازی متقابل کرد و در نتیجه تیراندازی ، مرد کشته شد اما زنی که در ماشین نشسته بود آسیب ندید.

​به نوشته روزنامه آمریکایی  ، این اولین مورد مرگ مردم در نتیجه اقدامات پلیس در این شهر پس از حادثه جورج فلوید است. عصر چهارشنبه ، متشکل از جمعیتی حدود 100 معترض در محل حادثه جمع شدند. آنها شروع به پرتاب گلوله های برفی به سمت پلیس و سر دادن شعارهایی علیه نیروهای انتظامی کردند.  

،مداریا آراوندو ، رئیس پلیس محلی قول داد که تصاویر دوربین پلیس را در اسرع وقت منتشر کند. وی از ساکنان محلی خواست تا آرامش خود را حفظ کرده و به مقامات اجازه دهند در این مورد تحقیق کنند.

پلیس هویت متوفی رااعلام نکرد اما می گویند وی آمریکایی آفریقایی تبار است. اینکه چند افسر پلیس در این تیراندازی شرکت کرده اند مشخص نیست.

​از اواخر ماه مه ، پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس در مینیاپولیس ، موجی از اعتراضات و شورش ها علیه خشونت پلیس و نژاد پرستی بسیاری از شهرهای بزرگ ایالات متحده و سپس سراسر جهان را فرا گرفت. در جریان این اعتراضات جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" در آمریکا به وجود آمد.

جان سیاه‌پوستان مهم است یا زندگی سیاهان مهم است (به انگلیسی: Black Lives Matter) یک جنبش اجتماعی بین‌المللی است که از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا آغاز شد و برای مقابله با خشونت و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان فعالیت می‌کند.  این جنبش به صورت منظم به سازماندهی اعتراضات مردمی به کشته شدن سیاه‌پوستان به دست نیروهای پلیس و نژادپرستی سازمان یافته در سیستم قضایی و پلیس آمریکا می‌پردازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала