واکسن چینی "سینوفارم" مجوز ورود به بازار را دریافت کرد

© REUTERS / TINGSHU WANGواکسن چینی "سینوفارم" مجوز ورود به بازار را دریافت کرد
واکسن چینی سینوفارم مجوز ورود به بازار را دریافت کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلویزیون مرکزی چین اطلاع داد سازمان دولتی غذا و داروی این کشور ورود واکسن غیرفعال کرونا "سینوفارم" به بازار را تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، انستیتوی محصولات بیولوژیکی پکن (Beijing Institute of Biological Products) ، عضوگروه  Sinopharm ، اعلام کرده بود که واکسن غیر فعال شده Sinopharm پس از واکسیناسیون سطح ایمنی خوبی را نشان داده ، پس از دو بار تزریق ، آنتی بادی هایی با تیتر بالا تولید کرده و  اثر محافظتی این واکسن در مقابل کووید 19 ،  79.34٪ بوده است. همچنین گزارش شده است که انستیتوی محصولات بیولوژیکی پکن درخواست تأیید واکسن در بازار را به سازمان غذا و دارو چین تقدیم کرده است.

دومین واکسن ایرانی کرونا نیز ساخته می شود  - اسپوتنیک ایران
دومین واکسن ایرانی کرونا نیز ساخته می شود

در این بیانیه منتشره  آمده است: "واکسن COVID-19 غیرفعال ، که توسط شرکت گروه ملی زیست فناوری چین (China National Biotech Group) وابسته به شرکت Sinopharm ساخته شده ، قبلاً با شرایط تکمیلی تاییدیه ورود به بازار را دریافت کرده بود".

اشاره شده است که داده های آزمایشات بالینی نشان می دهد که اثربخشی واکسن 79.34  درصد است که با مطالبات سازمان دولتی غذا و دارو و سازمان بهداشت جهانی مطابقت دارد.

در این اطلاعیه همچنین خاطرنشان می شود که نظارت بیشتر بر مدت تاثیر و اثر بخشی واکسن هنوز لازم است.

چین اولین کشوری  بوده که واکسن ضد کووید  تولید کرده و همچنین در بین اولین کشوهایی بوده که آزمایش های بالینی در این زمینه انجام داده اند اما  با این حال ، در آغاز مرحله سوم آزمایشات ، کارشناسان چینی با این واقعیت روبرو شدند که این کشور در واقع ویروس کرونا ندارد و بر این اساس ، یک محیط مناسب برای انجام تمام آزمایشات لازم  بوده و  در نتیجه ، مرحله سوم آزمایشات بالینی باید در کشورهای دیگر انجام شود.

پیش از این لیو جینگژن ، رئیس هیئت مدیره سینوفرم ، گزارش داده بود که تا به حال حدود یک میلیون نفر با واکسن کرونای غیرفعال که توسط این شرکت تولید شده ، واکسینه شده اند. وی همچنین گفت که دو واکسن غیرفعال دیگر کرونای ساخت این شرکت ، در مرحله سوم آزمایشات بالینی در 10 کشور از جمله امارات ، بحرین ، مصر ، اردن ، پرو ، آرژانتین هستند. بیش از 60 هزار نفر در این آزمایشات در خارج از كشور چین شركت كرده و نتایج "بسیار خوب" بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала