سیاستمدار ایرانی از آماده بودن کیفرخواست پرونده ترور سلیمانی خبر داد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehسیاستمدار ایرانی از آماده بودن کیفرخواست پرونده ترور سلیمانی خبر داد
سیاستمدار ایرانی از آماده بودن کیفرخواست پرونده ترور سلیمانی خبر داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسین امیر عبداللهیان، سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی در ایران اعلام کرد با تکمیل مستندات قضایی در داخل و خارج از کشور، کیفرخواست پرونده ترور سردار قاسم سیلمانی با ۴۸ آمر و عاملان این اقدام آمریکا آماده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های  ایران، حسین امیر عبدالهیان» چهارشنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی گفت : امروز مشخص شده فرماندهی و لیدر این عملیات تروریستی در کدام کشور بوده و کدام کشورها در اطلاع رسانی جزییات ورود سردار به فرودگاه بغداد نقش داشتند و اطلاعات مورد نیاز برای انجام عملیات تروریستی شهادت ایشان را در اختیار امریکایی ها قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی توضیح داد که پرونده شهادت سردار سلیمانی کاملا تکمیل شده و حتی آمران و عاملان این اقدام تروریستی امریکایی ها در این پرونده، کاملا شناسایی شده است.

حسین امیر عبداللهیان که همچنین دستیار ویژه رییس مجلس ایران در اموربین الملل است، تاکید کرد: همانطوری که آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده اند، تمام مستندات برای صدور کیفر خواست برای آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی آماده شده است.

سازمان اطلاعات آمریکا از احتمال حمله ایران به نیروهای آمریکایی خبر داد  - اسپوتنیک ایران
سازمان اطلاعات آمریکا از احتمال حمله ایران به نیروهای آمریکایی خبر داد

عبدالهیان یادآورشد: در طول یک سال گذشته قوه قضاییه در داخل و خارج از کشور در حال جمع آوری مستندات این ترور بود و حتی با تشکیل کمیته قضایی در عراق و مذاکره با مقامات عراقی، مشخص شده که اطلاعات سفر سردار سلیمانی از دمشق به بیروت و از آنجا به بغداد را چه کسانی در اختیار امریکایی های تروریست قرار داده اند.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: بدون شک صدور این کیفر خواست بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود و صدور آن از سوی قوه قضاییه ایرانی جای تقدیر و تشکر دارد.

دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل ادامه داد که تاکنون قوه قضاییه برای تکمیل این پرونده تروریستی اقدام های خوبی انجام داده است و در پرونده سایر دستگاه های اجرایی و نهادها همکاری خوبی با قوه قضاییه ایران داشتند.

پیشتر رییس قوه قضاییه اعلام کرده بود:"ترامپ  نخستین جنایتکار پرونده ترور شهید سلیمانی است که خود در مقابل همه مردمان عالم به این جنایت اعتراف کرده و نمی‌توان او را از مجازات این عمل مصون دانست".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала