شهر ووهان چین چگونه از شر ویروس کرونا خلاص شد؟

© REUTERS / Aly Song شهر ووهان چین چگونه از شر ویروس کرونا خلاص شد؟
 شهر ووهان چین چگونه از شر ویروس کرونا خلاص شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیپلمات های روسی که در تخلیه شهروندان روسیه از شهر ووهان چین، کانون شیوع بیماری کووید 19 در جهان نقش داشتند ، می گویند انضباط و دریافت کمک از سراسر چین مهمترین عواملی بود که به ووهان کمک کرد تا با این بیماری مقابله کند.

به گزارش اسپوتنیک،  ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. سازمان بهداشت جهانی این عفونت را به طور رسمی COVID-19 نامگذاری شد.ارتباط  ووهان با دنیای خارج به مدت 76 روز قطع شد اما سپس این شهر بر کرونا غلبه کرده و  قرنطینه آن  روز  8 آوریل برداشته شد و در حال حاضر حتی یک فرد مبتلا به  ویروس کرونا در این شهر وجود ندارد.

واکسن چینی سینوفارم مجوز ورود به بازار را دریافت کرد  - اسپوتنیک ایران
واکسن چینی "سینوفارم" مجوز ورود به بازار را دریافت کرد

ماکسیم تسیگانکوف، دبیر اول سفارت روسیه در چین گفت: "مهمترین کلمه  برای تعریف پیروزی بر کرونا انضباط است. چینی ها از قواعد  پیروی می کنند، خود را  از مقامات و  از بستگان پنهان نمی کنند... انضباط و کمک دولت و ملت مهمترین نکته (برای درک پیروزی آنها) است."

این دیپلمات گفت هنگامی که آنها در ووهان بودند و به تخلیه روسها مشغول بودند ، یک راهرو هوایی در این شهر برای رساندن کمکها ترتیب داده شد.

ماکسیم تسیگانکوف خاطرنشان می سازد: "از ساعت هفت صبح تا هفت شب یک راهرو هوایی وجود داشت ، پلیس ، نظامیان ، پزشکان ، غذا ، آب با هواپیما به این  شهر تحویل داده می شد. خارجی ها شب پرواز می کردند و پس از ساعت 12:00 تقریباً در هر دقیقه هواپیماها فرود می آمدند. کمک از طرف دولت های مرکزی و منطقه ای بود ، کل چین متحد شده بود. "

كنستانتین نوژكین ، یک دیپلمات دیگر روس تأكید كرد كه "این فقط نظم و انضباطی كه از بالا اعمال شده و در رابطه با اقدامات تنبیهی و مجازاتی باشد. چینی ها واقعاً بسیار منضبط هستند."

وی می گوید: "ما این فرصت را داشتیم كه با اتومبیل و پیاده در شهر حركت كنیم. دیدیم كه در نزدیكی مجتمع های مسكونی علایم محدود کننده  وجود دارد كه هشدار می دهند كه شما نباید از محل سکونت خود خارج شوید. اما در بسیاری از نقاط نگهبان وجود نداشت اما با این حال مردم با درک این که این الزامات منطقی است ، از خانه های خود خارج نمی شدند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала