تراژدی غمبار ازدواج از منظر یک دختر جوان +ویدئو

اشتراک
ویدئوی مصاحبه‌ی بانویی جوان در رابطه با ازدواج از پربازدیدترین‌های فضای مجازی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئوی کوتاه و چند دقیقه‌‌ای مصاحبه‌ی خیابانی یک خانم جوان از پربازدیدترین‌های اخیر فضای مجازی در ایران شده است که در صفحات اجتماعی منتشر می‌شود و واکنش‌های کاربران فراوانی را به همراه داشته است.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

در این گفت‌و‌گو، خانم جوان وضعیت خود را شرح می‌دهد و عنوان می‌کند که سال‌ها برای تحصیل و کسب موقعیت بهتر تلاش کرده است و اکنون از نظر مالی مستقل است اما شرایط برای ازدواجش مهیا نمی‌شود چراکه شرایط ازدواج سخت شده است و آقایان به دلایل مختلف از جمله مهریه‌های سنگین، توقعات و تقاضاهای نابجای اکثر خانم‌های جوان، تمایلی به ازدواج نشان نمی‌دهند و این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است که گروهی از دختران که تمایل به ازدواج دارند و حتی چنین تقاضاهایی را ندارند زمینه ازدواج برایشان فراهم نمی‌شود و مجرد مانده‌اند.

کاربران بسیاری به این صحبت‌ها واکنش نشان می‌دهند. گروهی معتقدند سخن او حق است و او حقیقت این روزهای ایران و جوانانی که ناامید و بی‌هدف شده‌اند را بازگو می‌کند. جمعی از کاربران این مصاحبه را ساختگی می‌دانند و معتقدند این روشی‌ست برای تخریب افکاری که معتقدند زنان باید ادامه تحصیل دهند و مستقل شوند؛ این کاربران هدف این گفت‌و‌گو را سوق دادن جوانان به ازدواج در شرایط اقتصادی سخت عنوان می‌کنند، به این دلیل که آمار جمعیت ایران رو به کاهش رفته است.

کاربرانی نیز در پاسخ به این دختر جوان عنوان می‌کنند همه چیز در ازدواج خلاصه نمی‌شود و بسیارند متاهلانی که از شرایط زندگی خود ناراضی هستند و آرزو دارند هرگز ازدواج نمی‌کردند. برخی از کاربران نیز با کنایه و انتقاد از بی‌توجهی مسئولان، عنوان می‌کنند مسئولانی که تنها به کاهش تمایل جوانان به ازدواج اشاره می‌کنند بهتر است شرایط ازدواج جوانان را مهیا کنند که در غیر اینصورت در ۳۰ سال آینده کشور ایران با غالب جمعیت پیر روبرو خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала