افزایش ۲۰ درصدی عوارض آزاد راه تهران- پردیس

© Sputnik / Siyavash Sobhgani وصل شدن اینترنت موبایل در تهران
وصل شدن اینترنت موبایل در تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل آزاد راه تهران- پردیس از گران شدن عوارض ۲۰ درصدی این آزاد راه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید غفوری، مدیرعامل آزادراه تهران- پردیس گفت: در راستای اجرای ماده ۴۳ آیین نامه اجرایی قانون ساخت طرح های (احداث پروژه‌های) عمرانی بخش راه و ترابری، عوارض آزادراه تهران و پردیس از تاریخ دهم دی ماه ۲۰ درصد گران شد.

بانک مرکزی ایران برای مهار گرانی دلار ۳ تصمیم گرفت - اسپوتنیک ایران
بانک مرکزی ایران برای مهار گرانی دلار ۳ تصمیم گرفت

مدیرعامل آزادراه تهران- پردیس افزود: بر اساس ابلاغیه مدیریت برنامه‌ریزی وزارت راه و تفاهم نامه مربوط به مشارکت بانکها و سایر منابع پولی و مالی کشور و تبصره ذیل آن، افزایش نرخ عوارض وسائط نقلیه عبوری در این آزاد راه با رعایت قوانین و مقررات مربوط اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مبلغ عوارض خودروهای سواری ۶ هزار تومان، وانت هفت هزار، مینی بوس۶ هزار، کامیونت ۱۱ هزار، اتوبوس ۱۱ هزار، کامیون دو محور ۱۱ هزار، کامیون سه محور ۱۳ هزار و تریلی ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر عامل آزاد راه تهران - پردیس اظهار داشت: کارمزد سامانه ETC مبلغ ۲ هزار ریال برای عوارض تا ۳۰ هزار رسال، مبلغ سه هزار و پانصد ریال برای نرخ عوارض بالاتر از ۳۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال و پنج هزار ریال برای عوارض بیش از ۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

غفوری خاطرنشان کرد: پرداخت کار مزد سامانه الکترونیک اخذ عوارض ETC از زمان راه اندازی و بهره برداری کامل این سامانه لازم الاجرا بوده که مبلغ آن از نرخ های مصوب جداول یاد شده کسر و به حساب شرکت سرمایه گذار در سامانه واریز می شود.

این مسئول اضافه کرد: شرکت آزادراه تهران - پردیس تنها مجری این ابلاغیه بوده و این افزایش در تمامی بزرگراه های کشور اعمال شده است.

مدیر عامل آزاد راه تهران –پردیس با اشاره به تخفیف در نظر گرفته شده برای خودروهای پر تردد، اظهار داشت: خوردروهایی با تردد بیش از ۴۰ مرتبه در ماه از مسیر الکترونیک، مشمول تخفیف ۳۰ درصدی می شوند و این تخفیف به صورت خودکار برای آنها اعمال می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала