اعلام برنامه های فضایی روسیه در سال 2021 + ویدئو

© AFP 2023 / Russian Defence Ministryاعلام برنامه های فضایی روسیه در سال 2021
اعلام برنامه های فضایی روسیه در  سال 2021  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری روگوزین، مدیرکل "روس کاسموس"، سازمان فضایی فدرال روسیه در مورد برنامه های این سازمان در خصوص کاوش در اعماق فضا و کره ماه در سال آینده میلادی سخن گفت .

به گزارش اسپوتنیک، روگوزین در توییتر نوشت: "در سال 2021 ،روس کاسموس اجرای برنامه  مطالعه کره ماه و اعماق فضای کیهانی را آغاز می کند. آماده سازی برای تجهیز مجدد صنعت فضانوردی به موشک ها و فناوری فضایی کاملاً جدید ادامه پیدا کرده و موشک  آنگارا (Angara) ما دوباره پرواز می کند."

روگوزین تأکید کرد که مطالعه فضای کیهانی  یک ضرورت حیاتی است ، زیرا سیاره ما "توسط اقیانوس کیهانی جهان" احاطه شده است".

علاوه بر این ، رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه  سال نو پیش رو را به همه تبریک گفته و برای همه  آرزوی سلامتی و خوش بینی کرد.

​​تاکنون فقط یک پرتاب موشک Angara-1.2PP (در سال 2014) و دو پرتاب موشک Angara-A5 (در سال های 2014 و 2020) از پایگاه فضایی پلسستک در روسیه انجام شده است. همه آنها با ماکت های سفینه های فضاپیما صورت گرفته است.

آزمایش های پروازی  "Angara-1.2" در پلستسک سه پرتاب این موشک را در نظر می گیرد و همچنین قرار است شش پرتاب موشک  "Angara-A5" صورت بگیرد.مرکز خرونیچف (یکی از  شرکت های وابسته به روس کاسموس) طبق قراردادهای خود با وزارت دفاع روسیه ،قرار است چهار فروند موشک  آنگارا-A5 دیگر برای آزمایش های پروازی و چهار موشک Angara-A5 تولید کند. انتظار می رود تحویل این موشک ها در سال های 2022-2024 انجام شود.

"آنگارا" خانواده ای از موشک های ماهواره بر روسی سازگار با محیط زیست است. موشک سبک "Angara-1.2" ، موشک متوسط"Angara-A3" ، موشک های سنگین "Angara-A5"، "Angara-A5M" و "Angara-A5V" از جمله انواع مختلف این موشک ها هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала