آمادگی سازمان هواپیمایی ایران برای واردات واکسن کرونا

© Photo / Isnaآمادگی سازمان هواپیمایی ایران برای واردات واکسن کرونا
آمادگی سازمان هواپیمایی ایران برای واردات واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی ایران لز ممنوعیت پرواز از کشور انگلستان تا ۱۴ دی ماه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، در میان خبرهای خوبی که در دنیا درباره تزریق نخستین واکسن تایید شده کرونا در انگلستان و انتقال آن به بسیاری از کشورها منتشر شد، شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان شک جدیدی به کشورهای جهان وارد شده و در همین راستا بسیاری از آن‌ها پروازهای خودشان را به مقصد و از مبدا انگلستان لغو کردند تا از ورود این ویروس جهش یافته به کشورشان جلوگیری کنند که البته ایران نیز تقریبا از ۱۰  روز گذشته پروازهای انگلستان را به مدت دو هفته تعلیق کرد.

تمامی پرواز‌ها به مقصد و از مبدا انگلیس لغو شد - اسپوتنیک ایران
تمامی پرواز‌ها به مقصد و از مبدا انگلیس لغو شد

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری (ایران) در این باره اظهار کرد: در حال حاضر فعلا پرواز از کشور انگلستان تا ۱۴ دی ماه ممنوع بوده که اگر ستاد ملی مقابله با کرونا در خواست کند، تعلیق آن تمدید خواهیم شد چرا که سلامت مردم برای ما از هر چیزی مهمتر است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بهای بلیت پروازهای لغو شده به مردم بازگردانده خواهد شد یا خیر؟ نیز توضیح داد: مسافران می‌توانند بهای بلیت پروازهای کنسل شده را کامل دریافت کنند و هیچ جریمه ای متوجه مسافر نخواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان دستگاه ناظر بر اجرای قوانین و ضوابط و استیفای حقوق مردم نظارت خواهد کرد، درباره آخرین وضعیت و آمادگی ایرلاین‌ها برای واردات واکسن کرونا، افزود: هیچ مسئله‌ و مشکلی برای واردات واکسن کرونا نداریم و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخواهد واکسن کرونا را از هر مقصدی وارد کند، با ایرلاین‌هایی که امکانات حمل این واکسن را داشته باشند هماهنگ و  برنامه‌ریزی خواهد شد.

جلالی گفت: به عنوان مثال اگر بخواهند واکسن کرونا را از مقاصد و کشورهای اروپایی وارد کنند این موضوع را با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در میان می‌گذارند و این ایرلاین هیچ مشکلی برای پرواز به این مقاصد و واردات واکسن کرونا ندارد و هواپیماهای آن نیز آمادگی کامل برای اجرای این ماموریت مهم را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала