لرزه در حزب بنی گانتس پیش از انتخابات چهارم اسرائیل

© REUTERS / Amir Cohenلرزه در حزب بنی گانتس پیش از انتخابات چهارم اسرائیل
لرزه در حزب بنی گانتس پیش از انتخابات چهارم اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اعلام رسانه های اسرائیلی، در حالی که اسرائیل به سمت برگزاری انتخابات جدیدی می رود، حزب آبی سفید، دچار ریزش شده و تعدادی از اعضای این حزب جدا شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، روزنامه "یدیعوت آحارونوت" نوشت، پس از اینکه آوی نیسنکورن وزیر دادگستری اسرائیل جدایی خود از حزب آبی سفید و پیوستنش را به حزب جدیدی که رون هولدای شهردار تل آویو می خواهد تاسیس کند، اعلام کرد بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید از وی خواست از وزارت استعفا دهد.

نصب بیلبورد شهید سلیمانی در غزه و پیام برای اسرائیل+عکس - اسپوتنیک ایران
نصب بیلبورد شهید سلیمانی در غزه و پیام برای اسرائیل+عکس

هولدای وابسته به حزب چپگرای "کار" روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد، قصد دارد حزب سیاسی جدیدی تاسیس کند.

گزارش های رسانه ای نیز حاکی از آن است که گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل روز چهارشنبه جدایی خود را از حزب آبی سفید اعلام می کند. او احتمالا به صورت موقت فعالیت سیاسی را کنار بگذارد زیرا معتقد است حزب از مسیر خود منحرف شده است.

روزنامه "اسرائیل الیوم" هم نوشت، اطلاعاتی به دست آمده که نشان می دهد سه تن از نمایندگان کنست هم می خواهند از حزب گانتس خارج و به حزب هولدای ملحق شوند.

یدیعوت آحارونوت نوشت، گانتس در واکنش به این اخبار گفته، هرکس می خواهد برود، برود و بعد هم به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و شریک خود در دولت ائتلافی تاخت و گفت: او حتی یک روز ما را شریک ندید.

گانتس و نتانیاهو ماه آوریل ۲۰۲۰ توافقنانه تشکیل دولت ائتلافی را امضا کردند. قرار بود این توافق پایه تشکیل دولت وحدت پس از یک ماه باشد.

گانتس ورودش به دولت ائتلافی را توجیه کرد و گفت: فرصتی برای تشکیل دولتی بدون نتانیاهو وجود نداشت، به دلیل خطر پیروزی او در انتخابات جدید آنطور که نتایج نظرسنجی ها نشان می داد تصمیم به دولت ائتلافی گرفتیم.

وی در ادامه افزود: از اینکه مدیریت بحران کرونا در دوره انتخابات تنها در دست نتانیاهو باشد، ترسیدم.

گانتس با بیان اینکه در راس حزب آبی سفید در انتخابات آینده که قرار است ۲۳ مارس برگزار شود، شرکت می کند، احتمال داد، نتانیاهو زندگی سیاسی را کنار بگذارد و پیش بینی کرد که حزب لیکود به ریاست نتانیاهو در این انتخابات شکست بخورد.

وی درباره تجزیه حزبش گفت: این روزها آسان نمی گذرد، هرکس می خواهد برود، برود. گروهی قوی و منسجم ساخته خواهد شد.

۲۲ دسامبر کنست پس از پایان مهلت نهایی تصویب بودجه خود به خود منحل شد و به این ترتیب اسرائیل علاوه بر مواجهه با بحران سیاسی بی سابقه به سمت انتخابات پارلمانی جدیدی می رود که چهارمین انتخابات در ظرف کمتر از دو سال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала