ثبت اولین مورد آلودگی ویروس کرونا "انگلیس" در آمریکا

© AP Photo / David Zalubowskiجرد پلیس فرماندار ایالت کلرادو آمریکا
جرد پلیس فرماندار ایالت کلرادو آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده اولین مورد آلودگی به ویروس حاد کرونا "انگلیس" را در کلرادو ثبت کرد

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان آمریکایی روز سه شنبه ویروس کرونا را که قبلاً در انگلیس شناسایی شده بود، در ایالات متحده نیز ثبت کردند. فرماندار جرد پلیس گفت: این پرونده در کلرادو شناسایی شد.

انتشار ویروس جهش یافته از آزمایشگاه واکسن‌ سازی در انگلیس - اسپوتنیک ایران
انتشار ویروس جهش یافته از آزمایشگاه واکسن‌ سازی در انگلیس

وی گفت: امروز ما اولین مورد کووید-۱۹ B.1.1.7 را در کلرادو شناسایی کردیم، درست مانند همان موردی که در انگلستان یافت شد.

در بیانیه منتشر شده در وب سایت پلیس، مشخص شده است که متخصصان کلرادو "این نوع ویروس را اولین بار در کشور شناسایی کرده اند.

در اوایل روز سه شنبه، برت ژیروار دستیار وزیر بهداشت و خدمات انسانی گفت که ویروس کرونا هنوز مشخص نشده است، "اما احتمال وجود آن در ایالات متحده وجود دارد".

به گفته پلیس، این مرد بیمار بین ۲۰ تا ۲۹ سال سن دارد. او ایزوله شده است. به گفته مقامات، وی اخیراً سفرهای طولانی انجام نداده است. فرماندار گفت: ما هنوز چیز زیادی در مورد این نوع جدید کووید-۱۹ نمی دانیم، اما دانشمندان در انگلستان به جهانیان هشدار می دهند كه به طور قابل توجهی عفونی تر نسبت به کرونای شناخته شده است.

براساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، که براساس اطلاعات مقامات فدرال و محلی محاسبه می شود، بیش از ۱۹.۴ میلیون مورد آلودگی به ویروس کرونا در ایالات متحده کشف شده است، بیش از ۳۳۶.۹ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. این کشور برای هر دو شاخص در رتبه اول جهان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала