سازمان اطلاعات آمریکا از احتمال حمله ایران به نیروهای آمریکایی خبر داد

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderسازمان اطلاعات آمریکا از احتمال حمله ایران به نیروهای آمریکایی خبر داد
سازمان اطلاعات آمریکا از احتمال حمله ایران به نیروهای آمریکایی خبر داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان اطلاعات آمریکا معتقد است که تهران ممکن است قصد داشته باشد به نیروهای آمریکایی در خاور میانه حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک،  شبکه فاکس نیوز روز چهارشنبه اطلاع داد که سازمان اطلاعات آمریکا حمله احتمالی ایران به نیروهای آمریکایی را به این خاطر پیش بینی  می کند که تقریبا یک سال پیش فرمانده نیروهای ویژه سپاه القدس سردار سلیمانی در حمله پهپاد آمریکایی کشته شد.

به گفته ی این منبع پنتاگون اطلاعاتی دارد مبنی بر اینکه ایران می خواهد به خاطر این قتل انتقام بگیرد. این کارمند نیروی نظامی آمریکا خاطر نشان کرد که شواهدی وجود دارد از جمله آماده سازی حمله در عراق که برای اجرای آن به کمک ایران نیازمند است. این منبع تاکید کرد که فعلا اطلاعات روشن و واضحی در این مورد وجود ندارد اینکه «برنامه ریزی در شرایط وضعیت پیش بینی نشده و اضطراری است» یا «آمادگی بدون واسطه برای حمله».

عاملان غیر آمریکایی ترور سردار سلیمانی هم مورد پیگرد ایران و عراق قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عاملان غیر آمریکایی ترور سردار سلیمانی هم مورد پیگرد ایران و عراق قرار گرفتند

در این گزارش آمده است که سازمان اطلاعات آمریکا امکان حمله ایران به نیروهای آمریکایی یا متحدین واشنگتن در کشورهای دیگر را هم بعید نمی داند. این منبع تاکید کرد که عراق نگرانی بیشتری را بر می انگیزد.

به گزارش شبکه فاکس نیوز به خاطر همین نگرانی طرف آمریکایی بمب افکن های بی ۵۲ استراتژیکی را به خاور میانه ارسال کرده است که در این خصوص روز چهارشنبه اطلاع داده شد. منطقه عملیاتی آنها بیش از همه خاور میانه و آسیای مرکزی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала