روسیه رکورد بی سابقه ای در تعداد پرتاب های فضایی سالانه ثبت کرده است

© AFP 2023 / Russian Defence Ministryروسیه رکورد بی سابقه ای در تعداد پرتاب های فضایی سالانه ثبت کرده است
روسیه رکورد بی سابقه ای در تعداد پرتاب های فضایی سالانه ثبت کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه در سال ۲۰۲۰، در مجموع ۱۱۴ پرتاب فضایی انجام داد که ۱۷ مورد آن روسی بودند، این میزان پرتاب، پایین ترین میزان در تاریخ معاصر روسیه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، از محاسبات انجام شده مشخص شد، روسیه در سال گذشته ۱۷ پرتاب فضایی انجام داده است، چنین تعداد اندک پرتاب هیچگاه در تاریخ معاصر کشور ما نبوده است.

اعلام زمان اولین پرتاب فضا پیمای روس برای پرواز به ماه  - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان اولین پرتاب فضاپیمای روس برای پرواز به ماه

در سال ۲۰۲۰، ۱۱۴ پرتاب فضایی انجام شد که ۱۷ مورد آن روسی بودند؛ موشک های داخلی هفت بار از ایستگاه فضایی بایکونور و پلسیتسک، دو موشک از کورو در گویان فرانسه و دیگری از شرق پرتاب شدند.

بنابراین، طبق نتایج سال خروجی، روسیه پس از موشک های آمریکایی ۴۴ پرتاب و چینی ۳۹ مقام سوم را در تعداد موشک های فضایی پرتاب شده به دست آورد.

در همان زمان، یک رکورد بی سابقه در تاریخ مدرن روسیه از نظر تعداد پرتاب در سال از سال ۱۹۹۲ ثبت شده است و اگر تاریخ شوروی را در نظر بگیریم، تعداد کمتری شلیک فقط در عرصه فضایی از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۱ بود؛ از دو تا نه سالانه.

به گفته ایوان مویزیف رئیس موسسه سیاست فضایی، دلایل چنین تعداد اندکی پرتاب در سال ۲۰۲۰ نه تنها همه گیری ویروس کرونا نبود، بلکه همچنین کاهش کلی تعداد پرتاب های فضایی تجاری با استفاده از موشک های روسی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала