هشدار در باره چالش های جدید سال 2021 میلادی

© AP Photo / Anja Niedringhaus سازمان بهداشت جهانی
 سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که در سال 2021، چالش های جدیدی مرتبط با ویروس کرونا در انتظار جهانیان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان کنفرانس مطبوعاتی در ژنو، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که در سال 2021، چالش های جدیدی از جمله مرتبط با ویروس کرونا در انتظار جهانیان خواهد بود.

به گفته وی، مسائل جدید، مانند انواع جدید کووید -19 در انتظار مردم خواهد بود. افزون بر آن، باید به افرادی که از پاندمی خسته شده و دچار استرس شده اند، کمک کرد. در این میان باید اطلاعات و داده‌های اپیدمیولوژیکی  با سازمان ملل و دیگر کشورها مبادله شود.

هزینه انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا در کل جهان محاسبه شد - اسپوتنیک ایران
هزینه انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا در کل جهان محاسبه شد

در آستانه فرا رسیدن سال 2020 میلادی، مقامات چین خبر شیوع یک نوع ذات‌الریه ناشناخته را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت رساندند. این بیماری ابتدا در شهر ووهان به ثبت رسید. ابتدا تعداد بیماران کم بود و بعد با گذشت هر هفته بر تعداد مبتلایان افزوده شد.

ویروس کرونا بسرعت در سراسر جهان گسترش یافت. تا 30 ماه ژانویه تعداد مبتلایان در سراسر جهان به 7834 نفر رسید که در 19 کشور به ثبت رسید. تا 17 ماه مارس سال 2020 تمام کشورهای اروپایی گرفتار این ویروس شدند و تا پایان ماه مارس، آمریکا از نظر تعداد مبتلایان رکورد برقرار کرد.

تا یک هفته قبل از فرا رسیدن سال نو میلادی 2021، تعداد مبتلایان به کرونا تقریبا 80 میلیون نفر اعلام شد و بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر جان خود را از دست دادند.

در روسیه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 3  میلیون نفر نزدیک شده است و تعداد درگذشتگان بر اثر ابتلا به کووید -19 از 53 هزار نفر تجاوز کرده است.

اواسط ماه دسامبر در بریتانیا نوع جدید ویروس کرونا به ثبت رسید که سریعتر از نوع قبلی گسترش می یابد. بیش از 20 کشور از پرواز به بریتانیا خودداری کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала