مقام ایرانی از تهاتر بدهی برقی عراق به ایران خبر داد

© Photo / Farsمقام ایرانی از تهاتر بدهی برقی عراق به ایران خبر داد
مقام ایرانی از تهاتر بدهی برقی عراق به ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق: با بخشی از بدهی عراق به ایران بابت برق، کالا خریداری شده است که تا چند روز آینده این محموله وارد خاک کشور خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص بدهی این کشور بابت خرید برق، گفت: پرداخت آن به صورت تهاتر انجام شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: صادرات غیرنفتی در سال جاری به عراق کاهش داشته است اما برق به این کشور همچنان فروخته می شود و سالانه حدود 700 میلیون دلار برای کشور درآمد دارد.

سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد - اسپوتنیک ایران
سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد

وی با اشاره به اینکه فقط سه سال از قرارداد 6 ساله گازی ایران با عراق باقی مانده است، خاطرنشان کرد: در این مدت اگر دولت عراق نتواند از اقلیم کردستان گاز خریداری یا به تکنولوژی استخراج از میادین گازی دست پیدا کند، قرارداد خرید گاز از ایران بار دیگر تمدید خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه زیر ساخت عراق تنها قادر به انتقال یک هزار و 200 مگاوات برق است، خاطرنشان کرد: ایران 50 تا 52 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادرات می کند که با توجه به‌ قیمت آن، رقم قابل توجهی می شود که در مورد برق صدق نمی کند.

عراق سالانه حدود 90 میلیارد دلار صادرات و حدود 32 میلیارد دلار واردات از جهان دارد. مهم‌ترین کالاهای وارداتی این کشور گندم، برنج، روغن، شکر، دارو، مصنوعات صنعتی و فلزی، خودرو، تجهیزات نیروگاهی و مخابراتی و مهم‌ترین صادرات آن نیز نفت خام، فرآورده‌های شیمیایی، برخی مواد غذایی و حیوانات زنده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала