دیوار بدون ساز محلی در جزیره هرمز +عکس

© Flickr / HippieDudeساز موسیقی با سر و چشم های انسان
ساز موسیقی با سر و چشم های انسان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازهای موسیقی محلی از دیوار جزیره هرمز حذف شدند!

به گزارش اسپوتنیک، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) هرمزگان گفته است که به دلیل مخالفت مسوولان محلی، سازهای محلی از نقاشی‌های دیواری جزیره هرمز پاک شدند. 


این در حالی است که قبلا نقاشی روی دیوار افرادی را نشان می داد که در حال نواختن سازهای محلی مانند دهل، پی‌په و جفتی بوده اند و اکنون همان نقاشی بدون ساز و با حذف بدن دو نفر از افراد همراه شده است.


گفته شده است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با اجرای این نقاشی‌ها از طریق بنیاد برکت مسوول اجرای طرح‌های توسعه‌ای در جزیره هرمز بوده و مبالغ بالایی در این جزیره هزینه کرده است. همچنین تلاش داشت هویت موسیقیایی هرمزگان و ریشه دار بودن این مردم را به گردشگرانی که از اقصی نقاط ایران و سایر کشورها به این جزیره وارد می‌شوند معرفی کند.


 منوچهر دانشمند، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرده است که این مسوولان برای توجیه سخن خود استدلال‌های غیر منطقی مطرح کردند، این درحالی است که سازهای محلی جزیی از هویت موسیقیایی هرمزگان و نمادهای فرهنگی مردم این استان هستند. هومن رفیعی، شهردار منطقه یک بندرعباس، گفته بود که این نقاشی سانسور نشده بلکه اشتباهی شده بوده که اصلاح شده است.

بسیاری از کاربران نسبت به این حرکت واکنش نشان دادند. به گفته گروهی از کاربران، این پاهای آویزان روی دیوار هیچ معنی ای ندارد و یا باید هیچ چیز را از دیوارنگاره پاک نمی کردند و یا اینکه باید تمام افرادی را که با ساز بودند را پاک می کردند. عده ای دیگر از کاربران نیز معتقدند که حذف ساز آن هم ساز محلی اتفاق خوشایندی نیست و کاربران بسیاری از این اتفاق خشمگین شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала