نوبخت: بودجه، سانتریفوژ نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور ایران
محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد باقر نوبخت بودجه تدوین شده از سوی دولت در شرایط کنونی کشور را قابل دفاع دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه روز دوشنبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران بیان داشت: استدلال دولت این است که مقایسه دخل و خرج در شرایط کنونی که تحت محاصره سخت اقتصادی هستیم، با شرایط عادی واقع‌بینانه نخواهد بود. البته دولت نظر کارشناسی خود که مبتنی بر واقعیت‌هاست را بیان خواهد کرد.

نوبخت در پاسخ به ابهامات نمایندگان نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: بودجه سانتریفیوژ نیست، بلکه مبتنی بر درآمدها و هزینه‌هاست. ما در محاصره اقتصادی هستیم و بحث نفت بر بخش‌های دیگر اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

نوبخت گفت: اگر بخواهیم هزینه‌های فرهنگیان، بازنشستگان، کادر درمان و پرستاران را ذیل درآمد مالیاتی ببریم، آن وقت چه آشوبی در جامعه به پا می‌شود؟ این هنر نیست که بگوییم، چون دخلمان از نظر مالیات در حد ۲۲۵ هزار میلیارد تومان است همه این هزینه‌ها را ذیل آن تعریف کنیم.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
روحانی: کالاهای اساسی با نظارت بر قیمت ها عرضه خواهد شد

رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه افزود: آیا اعضای کمیسیون آموزش از بودجه‌ای که برای آموزش و پرورش گذاشته‌ایم، راضی هستند؟ اعضای کمیسیون امنیت ملی معتقدند که دولت برای بودجه دفاعی کم گذاشته، بنابراین اگر قرار باشد همه مواردی که دوستان مطرح می‌کنند در بودجه قید شود که وضعیت بدتر می‌شود.

نوبخت بیان داشت: هنر نیست که بگوییم کسری بودجه داریم بلکه هنر آن است که با همین کسری‌ها، کشور را اداره کنیم، معتقدم بودجه تدوینی دولت در شرایط کنونی قابل دفاع است.

وی گفت: اینکه کنار بنشینیم و با یکسری شاخص‌های اقتصاددانان کلاسیک، بودجه سال آینده را بسنجیم، نشان می‌دهد که واقع‌گرا نیستیم به همین دلیل دولت امروز نظر واقع بینانه خود را به مجلس خواهد گفت و امیدواریم کشور در شرایط سخت محاصره اقتصادی فعلی به خوبی اداره شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала