مشکل در روند واکسیناسیون ویروس کرونا در آلمان

© REUTERS / DADO RUVICمشکل در روند واکسیناسیون ویروس کرونا در آلمان
مشکل در روند واکسیناسیون ویروس کرونا در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایالت فدرال بایرن در آلمان از به تعویق افتادن آغاز واکسیناسیون ویروس کووید 19 در چندین منطقه خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات بهداشت ایالت فدرال بایرن آلمان اعلام کردند به دلیل مشکلاتی در حمل و نقل واکسن کرونای شرکت های Pfizer و BioNTech بوجود آمده، واکسیناسیون در این منطقه به تعویق افتاده است.

کاترین دی بول مدیر یوروپل پلیس اروپا - اسپوتنیک ایران
افزایش کلاهبرداری در خرید واکسن کرونا در اروپا

اشاره شده که واکسن Pfizer و  BioNTech می تواند تا 15 روز در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری شود و حداکثر زمان نگهداری آن در یخچال پنج روز است. معمولاً از یخ برای حفظ دمای مورد نیاز استفاده می شود، اما در 9 منطقه آلمان  نمی توان با قطعیت این شرایط را تأیید کرد، زیرا هنگام حمل و نقل، دمای منفی یک درجه ثبت شده است.

در 27 دسامبر، واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اروپا و در کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، اسپانیا و ایتالیا آغاز شد. در مرحله اول، این واکسیناسیون برای حداقل پنج هزار نفر و گروه های پر خطر برنامه ریزی شده است. همچنین اشاره شده که واکسیناسیون سراسری تا فصل بهار آغاز خواهد شد.

در حال حاضر چندین واکسن کووید 19 در جهان وجود دارد. در روسیه دو واکسن "Sputnik V" و "EpiVacCorona" به ثبت رسیده است. در پنجم دسامبر، مسکو واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را با واکسن Sputnik V آغاز کرد. آمریکا و انگلستان نیز واکسیناسیون را با واکسن های Pfizer و BioNTech  آغاز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала