گزارش و تحلیل

فرافکنی های آمریکا می تواند به ضرر آنها تمام شود

© REUTERS / ERIN SCOTTفرافکنی های آمریکا می تواند به ضررشان تمام شود
فرافکنی های آمریکا می تواند به ضررشان تمام شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده طی یک فرمان اجرایی آدم کش های شرکت بلک واتر که با خونسردی تمام در عراق تعداد زیادی شهروندان غیر نظامی و غیر مسلح عراقی را سلاخی کرده بودند را عفو کرد. بعد توقع دارد با واکنش مردم عراق مواجه نشود.

اسپوتنیک - امروزه تقریبا هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد که یا به صورت مستقیم یا به صورت غیر مستقیم توسط آمریکایی ها مورد تعدی قرار نگرفته باشد و هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که تعدادی از شهروندانش به بهانه های مختلف توسط نظامیان آمریکایی به قتل نرسیده باشند.

ترامپ نگهبانان متهم به قتل ۱۴ شهروند عراقی را عفو کرد
 - اسپوتنیک ایران
ترامپ نگهبانان متهم به قتل ۱۴ شهروند عراقی را عفو کرد

طبق همه موازین بین المللی مقاومت حق ملت ها است و آمریکایی ها نباید تصور کنند که می توانند هر جا بخواهند سربازهای خود را بفرستند و کسی جرئت نداشته باشد با آنها مقابله کند.

بدیهی است هر جا که نیروهای اشغالگر آمریکایی حضور داشته باشند این حق ملت ها است که تک تک آنها را شکار کنند و تا زمانی که آمریکایی ها دست از اشغال و تجاوز به اموال و ناموس کشورهای دیگر بر نداشتند باید متقبل این رفتار از طرف دیگران باشند.

البته به صورت تاریخی هم همه ابر قدرت ها تلاش می کردند برای خود قوانین ای تدوین کنند و حق وحقوق مشروع برای سرقت و اشغال و تجاوز به اموال و ناموس دیگر کشورها قایل باشند اما تاریخ ثابت کرده همیشه اراده ملت ها بر خواست ابر قدرت ها پیروز بوده و خواهد بود.

در فرافکنی جدیدی که توسط آمریکایی ها ابداع شده امروزه آمریکایی ها تلاش می کنند با تهدید دیگر کشورها از تاثیر عاطفی علاقه ملت ها به این کشورها بهره ببرند.

حق مسلم مردم عراق این است که با اشغالگران آمریکایی و سرقت اموال خدادادی مردم عراق مقابله کنند و با توجه به اینکه پارلمان عراق حدود یک سال پیش قانون خروج نیروهای خارجی (خارجی بنویسیم آمریکایی بخوانیم) را تصویب کرده و آمریکایی ها به بهانه های مختلف به خواست مردم و حکومت عراق تمکین نکرده اند، بدیهی است مردم عراق حق دارند با آمریکایی ها به عنوان دشمن برخورد کنند و بدیهی است روز به روز بر تعداد افراد و گروه هایی که به دنبال اخراج آمریکایی ها به زور از عراق هستند افزوده خواهد شد.

آمریکایی ها که متوجه شده اند مقاومین عراقی احساس نزدیکی به ایران دارند شگرد جدیدی را ابداع کرده اند و آنها را تهدید می کنند که اگر به آمریکایی ها حمله کنند تلافی اش را سر ایران در میاورند.

اینکه ایران به آنها اسلحه می فروشد تا بتوانند سرزمین خود را آزاد کنند که نمی تواند بهانه ای برای حمله به ایران باشد.

دیگر کشورها هم تسلیحات می فروشند و اختیار اینکه این تسلیحات برای چه کاری استفاده می شود را ندارند.

بغداد - اسپوتنیک ایران
احتمال تعطیلی سفارت آمریکا در پایتخت عراق بیشتر می شود

به قول آمریکایی ها این یک تجارت است.

شاید بهتر باشد مقامات آمریکایی برای مردمشان توضیح دهند که سربازان آنها در عراق و یا کلا در منطقه خاورمیانه چه کار می کنند.

اگر این فرافکنی آمریکایی ها درست باشد پس از این پس هر جای جهان که دیکتاتور ها و قاتلین از تسلیحات آمریکایی برای کشتار مردم استفاده می کنند حق ملت ها است که برای تلافی نسبت به آمریکا واکنش نشان دهند.

یعنی مثلا از این پس حق ملت یمن است تا به دلیل بهره برداری ائتلاف سعودی از تسلیحات آمریکایی از آمریکایی ها انتقام بگیرند، یا مثلا مردم فلسطین یا لیبی یا حتی آمریکای لاتین یا شرق آسیا یا آفریقا.

با توجه به این منطق از این پس آمریکایی ها نه فقط در عراق بلکه در جای جای جهان باید انتظار داشته باشند که مردم جهان از آنها انتقام بگیرند چون بیشتر تسلیحات فروش رفته در جهان آمریکایی هستند.

راستی پس از این پس ارمنی ها می توانند هر جا که بتوانند از آمریکایی ها و اسرائیلی ها و ترک ها انتقام بگیرند چون آذربایجانی ها از تسلیحات این کشورها بر علیه آنها استفاده کردند.

یا مثلا با توجه به این منطق آمریکا ارمنی ها حق دارند در واکنش به حمله های آذربایجان به آنها با تسلیحات ترکیه ای اقدام به حمله به ترکیه کنند یا نیروها و شهروندان آمریکایی و یا اسرائیلی را هر جا به بتوانند بکشند و بعد دولتشان بیاید چند روزی آنها را به تفریح گاه ببرد و بعد برایشان عفو صادر کنند، انگار نه انگار اتفاقی رخ داده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала