رئیس هلال احمر ایران: واکسن فایزر بزودی وارد ایران می‌شود

© REUTERS / DADO RUVICرئیس هلال احمر ایران: واکسن فایزر به زودی وارد ایران می‌شود
رئیس هلال احمر ایران: واکسن فایزر به زودی وارد ایران می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمعیت هلال احمر ایران اعلام کرد که واکسن اهدایی شرکت فایزر ۱۵۰ هزار دوز است که کار انتقال آن را در داخل کشور انجام می‌دهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه در جریان بازدید از وزرشگاه نفت و گاز اروندان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای بحث واکسن در کل دنیا وجود دارد و تولید آن کم است، همه کشورها رایزنی‌هایی را در این زمینه انجام دادند و جمعیت هلال احمر بخشی از کاری را که به آن محول شده است، پیگیر شد و دیروز با کسانی که می‌توانند به ما کمک کنند، جلسه‌ای برگزار شده است.

هلال احمر ایران خبر از خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا داد - اسپوتنیک ایران
هلال احمر ایران خبر از خرید یک میلیون دوز واکسن کرونا داد

وی گفت: با توجه به اینکه این واکسن جدید است و در همه مراحل باید ارزیابی آن از مبدأ انجام و برای ورود به کشور تأییدیه‌های لازم توسط سازمان غذا و دارو اخذ شود.

همتی افزود: هماهنگی‌ها انجام شده است و در همه مراحل که واکسن وارد کشور می‌شود، کار نظارت آن با وزارت بهداشت است و اما تکلیفی که به هلال احمر داده شده است حتماً به صورت جدی پیگیری می‌شود و با توجه به شرایط حاکم بر بازار واکسن کرونا، برای واکسیناسیون جامعه اقدام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در پاسخ به سوال «نبود داروخانه مختص هلال احمر در منطقه آزاد اروند؟» گفت: مسئولان مربوطه در منطقه آزاد اروند باید طرح موضوع کنند که در این خصوص جزئیات به ما داده نشد ولی بحث خانه‌های جمعیت هلال احمر به صورت خاص و عام در مراکز استان‌ها مجوز آن توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت راحت‌تر داده می‌شود.

همتی ادامه داد: امید می‌رود که این موضوع ارزیابی شود چرا که حمایت مسئولان خوزستان و نماینده‌های مردم استان در این راستا لازم است و برای دایر کردن داروخانه در شهرهای آبادان و خرمشهر چه از حیث اعتباری و تأمین نیرو هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد اما اخذ مجوز و کمیسیون ماده ۲۰ همیشه مشکلی است که در وزارت بهداشت داریم و امید است امروز با دوستان طرح موضوع کنیم.

وی افزود: ما می‌توانیم داروخانه‌های داروهای خاص را در شهرهای آبادان و خرمشهر را دایر کنیم که در این زمینه می‌طلبد که وزارت بهداشت همکاری بیشتری را خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала