ایران 48 نفر را به دست داشتن در مرگ قاسم سلیمانی متهم می کند

© Photo / IRNAایران 48 نفر را به دست داشتن در مرگ قاسم سلیمانی متهم می کند
ایران 48 نفر را به دست داشتن در مرگ قاسم سلیمانی متهم می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران با متهم کردن 48 نفر به دست داشتن در ترور سردار سلیمانی، اعلام کرد که در این زمینه در انتظار اطلاعاتی از آلمان است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلام قوه قضاییه ایران، علی باقری دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت که این کشور 48 نفر را به دلیل مشاركت در مرگ سردار سپاه پاسداران، قاسم سلیمانی در جریان عملیات آمریكا مقصر می داند.

دکتر حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران
عبدالهیان: ۴۸ متهم آمریکا در پرونده ترور سردار سلیمانی

وی گفت: " در ارتباط با پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی 48 متهم شناسایی شدند و اقدامات لازم برای تحت تعقیب قراردادن آن‌ها انجام شده است."

وی افزود: " از کشور‌هایی که به نوعی دخیل و درگیر در این جنایت ترور بودند، درخواست شده که اطلاعات و مستندات را در اختیار دستگاه قضایی ایران قرار دهند."

این مقام گفت: " آخرین کشور آلمان بود. اطلاعاتی به ما رسیده است که پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان در مبادله داده ها بین پهپادهای آمریکایی در ترور سلیمانی نقش داشته است."

همچنین یک روز پیش، حسین امیر‌عبداللهیان، سخنگوی ستاد مردمی گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در نشست خبری بیان داشت که متهمین اصلی آمر و عامل آمریکایی در پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از 45 به 48 نفر رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала