روسیه از ساخت داروی مشابه داروی ترامپ خبر داد

© Photo / Russian Direct Investment Fundروسیه از ساخت داروی مشابه داروی ترامپ خبر داد
روسیه از ساخت داروی مشابه داروی ترامپ خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز گامالیا از آغاز روند تولید داروی ویروس کرونا، مشابه آنچه دونالد ترامپ با آن درمان شده بود، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا تولید آنالوگ داروی ویروس کرونا را که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آن استفاده کرده بود را آغاز کرده است. الكساندر گینتسبورگ، مدیر این مركز به اعلام كرد، ظهور این دارو در پایان سال 2021 پیش بینی می شود.

به گفته وی، این مرکز کمک مالی برای تولید دارویی بر اساس پادتن‌های مونوکلونال را دریافت کرده است. گانزبورگ توضیح داد: "این ها در واقع پادتن‌هایی هستند كه در پلاسمای بیماران موجود بوده و از بیمار محافظت می‌كنند، فقط آنها با یک روش مهندسی ژنتیك در خارج از بدن انسان و به صورت غلیظ تولید می شوند."

علاوه بر این، واکسنی در حال تولید است که به طور همزمان از ویروس کرونا و آنفلوانزا محافظت می کند. بنابراین، این فناوری امکان ایجاد دارویی برای سویه های مختلف از عامل بیماریزا یا ویروس های مختلف را فراهم می کند. دانشمندان همچنین در حال ایجاد "داروی شیمیایی هستند که باید از عفونت های بیمارستانی محافظت کند". مدیر این مرکز یادآوری کرد که این عامل دلیل اصلی مرگ بیماران مبتلا به COVID-19 در بیمارستان است.

رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا ترامپ در اکتبر به ویروس کرونا مبتلا شدند. رئیس دولت در بیمارستان نظامی والتر رید تحت درمان قرار گرفت. او یک سرم تجربی مبتنی بر پادتن مصرف می کرد. ترامپ ادعا کرد پس از مصرف دارو احساس کرده است مانند یک ابرمرد است. چند روز بعد، پادتن‌های عفونت در خون او پیدا شد و او از بیمارستان مرخص شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала