سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد

© Photo / IRNAسپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد
سپاه موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منبع: موشک های برد کوتاه آرش و هواپیماهای بدون سرنشین سپاه در تاسیسات و اردوگاه های متعلق به گروه های مسلح عراقی نزدیک به ایران مستقر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کویتی القبس به نقل از منابع ایرانی گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (سپاه، بخشی از نیروهای مسلح ایران) موشک های برد کوتاه و هواپیماهای بدون سرنشین در عراق مستقر کرده است.

به گفته منبع، موشک های آرش که موشکهای هدایت شونده برد کوتاه با دقت بالا هستند به عراق منتقل شده است، موشک های آرش متعلق به نیروهای زمینی سپاه است. درباره هواپیماهای بدون سرنشین، منابع می گویند که آنها در ایران تولید شده اند و در تاسیسات محافظت شده ویژه ای در استانهای جنوبی عراق قرار داده شده اند.

واکنش فرمانده سپاه به ترور دانشمند هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش فرمانده سپاه به ترور دانشمند هسته ای ایران

منابع تأکید کردند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ممکن است طی چند هفته آینده حملات موشکی و بدون سرنشین را علیه اهدافی نه تنها در عراق، بلکه در برخی کشورهای دیگر منطقه نیز انجام دهد. منابع ادعا می کنند که این حملات ممکن است پس از عزیمت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از سمت خود و آمدن جو بایدن به جای وی رخ دهد.

علاوه بر این، منابع همچنین خاطر نشان می كنند كه اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سفر اخیر خود به عراق، در مورد احتمال پاسخ به ترور محسن فخری زاده، فیزیكدان هسته ای ایران، كه در آن مقامات ایران اسرائیل را مقصر می دانند، صحبت كرد.

پیش از این، ترامپ ایران را به حمله به سفارت آمریکا در بغداد متهم کرد و تهدید کرد که در صورت تلفات نیروهای آمریکایی در آینده، تهران را مسئول خواهد دانست. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت تهران اتهامات ترامپ را رد می کند و آنها را بی اساس می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала