آزمایش دارویی برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19 در انگلستان

© AP Photo / PA / Dominic Lipinskiآزمایش دارویی برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19 در انگلستان
آزمایش دارویی برای پیشگیری از  ابتلا به کووید 19 در انگلستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه گاردین می نویسد دانشمندان انگلیسی داروی جدیدی را آزمایش می کنند که گمان می رود قادر باشد از ابتلا به ویروس کرونای کووید 19 جلوگیری کند.

به گزارش اسپوتنیک ، این داروی مبتنی بر آنتی بادی توسط موسسات پزشکی دانشگاه کالج لندن و شرکت دارویی انگلیس-سوئد AstraZeneca تولید شده است. پیش بینی می شود که داروی جدید بتواند ایمنی فوری را در برابر عفونت ایجاد کند و از ابتلا به  کووید 19 به مدت 6 تا 12 ماه محافظت کند.

دکتر کاترین هولیهان ، رهبر تحقیق ، گفت: "اگر ما بتوانیم اثبات کنیم که این روش درمانی موثر است و از ابتلا به کووید 19 در افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته اند جلوگیری می کند ، این یک دستاورد  عالی برای زرادخانه سلاح های تولید شده برای مقابله با این ویروس وحشتناک خواهد بود."

Вакцинация от коронавируса пациента в городской поликлинике № 2 в Волгограде - اسپوتنیک ایران
تا به حال هیچگونه واکنش آلرژیک به واکسن روسی کرونا مشاهده نشده است

در صورت تأیید ، این دارو از اوایل مارس یا آوریل در دسترس بخواهد بود . محققان پیشنهاد می کنند که این دارو به عنوان یک درمان اضطراری برای بیماران در  بیمارستان ها و ساکنان خانه سالمندان ارائه شود. این دارو همچنین می تواند به خانواده هایی که فردی به COVID-19 مبتلا شده است کمک کند.

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلستان 14 دسامبر اعلام کرد افزایش شیوع کووید 19 دراین کشور در رابطه با شناسایی نوع  جهش یافته ویروس کرونا است. به گفته وی ، تجزیه و تحلیل اولیه نشان می دهد که این گونه ویروس کرونا در حال شیوع سریعتر از سویه های شناخته شده قبلی این ویروس است. بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در 19 دسامبر ، اعلام کرد که این نوع ویروس کرونا می تواند 70 درصد واگیرتر باشد.

با این حال ، طبق مطالعه مرکز مدل سازی ریاضی بیماریهای عفونی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ، که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد ، احتمالاً نوع جهش یافته جدید ویروس کرونا حتی در صورت  باقی ماندن محدودیت های منطقه ای منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر مبتلایان در سال 2021 خواهد شد دانشمندان پیشنهاد می کنند که مقامات دولت انگلیس  باید روند واکسیناسیون را تسریع کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала