بیش از صد هزار مورد ابتلا به کرونا در آمریکا

© AP Photo / Bebeto Matthewsادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا
ادامه افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آمریکا بیش از 100000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی یک روز به ثبت رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به داده‌های دانشگاه جونز هاپکینز، در آمریکا بیش از 100000 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی یک روز به ثبت رسیده است.

در روز 25 ماه دسامبر در ایالات متحده 105906 مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسید که کمتر از روز قبل با 192081 مورد ابتلا بود.

رویهمرفته تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به 18 میلیون و 700 هزار نفر رسیده است. ایالات متحده در ردیف اول فهرست کشورها از نظر تعداد مبتلایان قرار دارد.

در روسیه از زمان شیوع کووید-19 تا کنون بیش از 3 میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

نیروی هوایی آمریکا جزئیاتی از جنگنده نسل ششم خود را فاش کرد - اسپوتنیک ایران
نیروی هوایی آمریکا جزئیاتی از جنگنده نسل ششم خود را فاش کرد

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرد.

 این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала