حکمتیار: ناتو در افغانستان شکست خورده است

© AP Photo / Rahmat Gulحکمتیار: ناتو در افغانستان شکست خورده است
حکمتیار: ناتو در افغانستان شکست خورده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر حزب اسلامی افغانستان روز جمعه گفت که سازمان اتلانتیک شمالی " ناتو" در افغانستان شکست خورده‌ است و جنگ پس از چهل سال هنوز هم ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه طلوع نیوز، گلبدین حکمتیار در مراسم چهلمین سالگرد حمله نیروهای شوروی به افغانستان با اشاره به ادامه جنگ در افغانستان و روند مذاکرات صلح در دوحه گفت: پیامد حضور نداشتن نمایندگان حکومت و جناح‌های دیگر در مذاکرات دوحه ادامۀ جنگ در کشور خواهد بود.

حمله موشکی به پایگاه نیروی هوایی آمریکا در افغانستان  - اسپوتنیک ایران
حمله موشکی به پایگاه نیروی هوایی آمریکا در افغانستان

وی افزود: اگر تدابیر جدی و خاص اتخاذ نشود شاید عواقب معاهده دوحه شبیه معاهده ژنو و ادامه جنگ باشد.

دیگر مقامات شرکت کننده در سالگرد حمله شوروی به افغانستان اعلام کردند که موانع در برابر صلح باید برداشته شود و خشونت‌‎ها در کشور کاهش یابد.

فضل‌هادی وزین استاد دانشگاه گفت: خواهان تجدید نظر در روند مصالحه بین‌الافغانی و به نتیجه‌ رسیدن هرچه زودتر این مذاکرات  و صلح پایداری که در آن همه احزاب، شخصیت‌ها و طرفین مطرح در جنگ و صلح افغانستان حضور داشته باشند، هستیم.

در همین حال حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان  در گفت‌وگو با وبسایت عرب نیوز، از پیامدهای منفی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پیش از توافق صلح میان حکومت و طالبان هشدار داده و گفت که چنین خروجی، بی ثباتی بیشتر را در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала