آخرین جزئیات بهمن در ارتفاعات تهران؛ ۵ مصدوم و ۲ کشته

© AP Photo / Ebrahim Norooziوضعیت راه های جاده ای و هوایی ایران پس از بارش برف
وضعیت راه های جاده ای و هوایی ایران پس از بارش برف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل هلال احمر استان تهران اعلام کرد، سقوط بهمن تا کنون ۲ کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت و یک نفر نیز مفقود شده است‌.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شاهین فتحی، مدیرعامل هلال احمر استان تهران اعلام کرد: ️با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات تهران (شمیرانات)، ۴ حادثه به ندای امداد و نجات ۱۱۲ هلال احمر گزارش شد که تاکنون ۲ کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت و یک نفر نیز مفقود شده است‌.

شاهین فتحی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران بیان داشت: ️در ارتفاعات کلکچال بر اثر برف و کولاک، ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۲ نفر به شدت مصدوم‌ شدند که در حال انتقال به پایین کوه هستند.

​وی افزود: ️بر اساس این گزارش، تیم واکنش سریع برای نجات چند نفر که در ارتفاعات دارآباد گرفتار شدند اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

این مقام مسئول گفت: ️در حادثه سوم با سقوط بهمن در آهار (در منطقه رودبار قصران) یک تیم جستجو و نجات از هلال احمر شمیرانات نیز در کنار تیم آتش نشانی و کوهنوردان برای امدادرسانی اعزام شده اند که به گفته‌ی شاهدان صحنه، احتمال می رود یک نفر در بهمن گرفتار شده باشد و عملیات جستجو نیز برای یافتن مفقود احتمالی ادامه دارد.

فتحی اظهار داشت: ️در عملیات چهارم نیز بر اثر برف و کولاک در ارتفاعات شیرپلا نیز ۲نفر مصدوم‌ شدند که توسط نجاتگران هلال احمر شمیرانات، به پایین کوه منتقل شدند و یک نفر بدلیل ترومای سر، برای اقدامات درمانی تحویل اورژانس شد و یک نفر دیگر نیز با رضایت شخصی مرخص شدند.

شایان ذکر است که شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала