نیروی هوایی آمریکا جزئیاتی از جنگنده نسل ششم خود را فاش کرد

© Flickr / Times Asiنیروی هوایی آمریکا جزئیاتی از جنگنده نسل ششم خود را فاش کرد
نیروی هوایی آمریکا جزئیاتی از جنگنده نسل ششم خود را فاش کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به احتمال زیاد جنگنده نسل ششم ، که در چارچوب پروژه Next Generation Air Dominance (NGAD) برای نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا ساخته می شود ، خلبان کمکی به صورت سیستم های هوش مصنوعی (AI) را دریافت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه های Popular Mechanics  و Breaking Defense ، جزئیات برنامه مربوطه توسط ویل روپر، دستیار تدارکات وزیر نیروی هوایی آمریکا فاش شد.

وی اطمینان دارد که هواپیمای NGAD "یک کمک خلبان با هوش مصنوعی و شاید حتی سیستم ARTUμ [یک سیستم AI بر اساس بازی شطرنج] خواهد داشت ." به گفته وی ، سیستم هوش مصنوعی نقش پشتیبانی را در رابطه با خلبان اصلی  بازی خواهد کرد. روپر خاطرنشان كرد كه آسیب پذیری اصلی سیستم های هوش مصنوعی در منطق آنها نهفته است چون عملیات واقعی نظامی ممكن است طبق منطق هوش مصنوعی اجرا نشود كه برای تصمیم گیری در شرایط غیر استاندارد حضور انسان را طلب می کند.

ظهور قاتل جنگنده اف - 35 در روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ظهور قاتل جنگنده اف - 35 در روسیه

در ماه اکتبر نشریه Breaking Defense ، هواپیمای نسل پنجم F-35 Lightning II را به عنوان یکی از تهدیدهایی معرفی کرد که می تواند بودجه برنامه NGAD را کاهش دهد.

روپر در ماه سپتامبر ، روپر اعلام کرد پنتاگون ، به طور مخفیانه در چارچوب برنامه NGAD ، نشانگر هواپیمای X را طراحی  ساخته و حداقل یک بار به آسمان بلند کرده که  به معنای ساختن هواپیمای بدون سرنشین یا سرنشین دار نسل جدید  از جمله جنگنده نسل ششم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала