لاوروف: اروپا به فکر خارج شدن از حالت وابستگی به دلار افتاده است

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف از احتمال قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا سخن گفت
لاوروف از احتمال قطع روابط روسیه با اتحادیه اروپا سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد نه تنها کشورهایی که آمریکا علیه آنها تحریم وضع می کند ، بلکه کشورهای اروپایی نیز به دلیل سوءاستفاده واشنگتن از نقش پول ملی خود به دنبال فرصتی برای خارج شدن از حالت وابستگی به دلار هستند.

به گزارش اسپوتنیک،  لاوروف امروز جمعه ضمن بیان این مطلب را در کنفرانس ویدئویی با شرکت کنندگان در برنامه علمی و آموزشی سالانه بنیاد دیپلماسی عمومی کورچاکوف تحت عنوان"گفتگو برای آینده"  گفت: " در حال حاضر وضع فعلی در رابطه  با سوءاستفاده از نقش دلار ، دیگر تنها کشورهایی را که آمریکا علیه آنها تحریم های غیرقانونی وضع کرده و از نقش خود را به عنوان منتشرکننده یکی از ارزهای اصلی جهان ،سوء استفاده می نماید،  نگران  نمی کند بلکه سایر کشورها نیز به این خاطر نگران هستند."

احتمال کاهش ۲۰ درصدی ارزش دلار در سال آینده - اسپوتنیک ایران
احتمال کاهش ۲۰ درصدی ارزش دلار در سال آینده

به گفته وزیر خارجه روسیه  ، فقط روسیه ، چین ، ایران و  اعضای سازمان همکاری شانگهای نیستند که هر بیشتر و بیشتر تمایل دارند به مکانیزمی اعتماد کنند که در انجام تسویه حساب های تجاری و سرمایه گذاری به ارزهای ملی متکی باشد. وی تأكید كرد: "در حال حاضر در اروپا  هم به ویژه با توجه به موقعیت بسیار مناسب یورو،  به فکر چگونگی خارج  شدن از هرگونه وابستگی به دلار  افتاده اند".

بتازگی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که کشورهای اسلامی باید وابستگی خود به دلار را در مبادلات تجاری کاهش بدهند.

وی گفت:«کشورهای اسلامی باید به سمت امضای پیمان های تجارت آزاد دوجانبه حرکت کنند. چنین کاری باعث می‌شود تا اقتصاد کشورهای اسلامی کمترین وابستگی را به ارزهای خارجی داشته باشد و از نوسانات ارزی آسیب کمتری ببیند. به این ترتیب به جای ارزهای خارجی بهتر است تجارت را با استفاده از پول های ملی خودمان انجام دهیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала