تعجب مسکو از واکنش تند اسرائیل به اظهارات سفیر روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تعجب مسکو از واکنش تند اسرائیل به اظهارات سفیر روسیه
تعجب مسکو از واکنش تند اسرائیل به اظهارات سفیر روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از واکنش تند اسرائیل به اظهارات سفیر روسیه در این کشور، ابراز تعجب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو از واکنش شدید اسرائیل به سوالات مطرح شده در مصاحبه با آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه با جروزالم پست تعجب می کند. اظهارات وی در مورد خاورمیانه با موضع روسیه مطابقت دارد.

احضار سفیر روسیه در اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر روسیه در اسرائیل

روز چهارشنبه، وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که سفیر روسیه پس از مصاحبه با روزنامه "جروزالم پست" که گفته بود حل نشدن درگیری اسرائیل و فلسطین است كه اوضاع منطقه را بی ثبات می‌كند و نه ایران، به این وزارتخانه احضار شد.

زاخارووا گفت: از واکنش شدید به موضوعات مطرح شده در مصاحبه سفیر ما در اسرائیل تعجب می کنیم. موضع بیان شده در آن بارها و بارها توسط ما در سطوح مختلف به همکاران اسرائیلی ابلاغ شده است. تمام اظهارات سفیر روسیه که در این نشریه منتشر می شود، مطابق با موضع روشن روسیه در مورد خاورمیانه است.

وی خاطر نشان کرد که فدراسیون روسیه عادی سازی روابط اسرائیل با همسایگان عرب خود را به عنوان یک فرصت برای ایجاد کانال های جدید ارتباطات متمدنانه براساس موازین حقوقی بین المللی ارزیابی می کند. به گفته وی، مسکو معتقد است که ادامه رویارویی و امتناع از گفتگو، یافتن راه حل برای حل منازعات اعراب و اسرائیل را پیچیده تر می کند.

در عین حال، روسیه همواره تأکید کرده است که مسئله فلسطین برای تأمین صلح در خاورمیانه مهم و اساسی بوده است و بدون آن، ایجاد ثبات پایدار و طولانی مدت در منطقه غیرممکن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که روسیه هرگز نگرش منفی خود را نسبت به حملات هوایی اسرائیل به سوریه را پنهان نکرده است، زیرا چنین اقداماتی به بی ثباتی در منطقه کمک می کند.

زاخارووا افزود: ما بار دیگر علاقه خود را برای ادامه رایزنی های منظم با شرکای اسرائیلی خود درباره امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه تأیید می کنیم و برای گفتگوی مطمئن و سازنده ای که بین ما ایجاد شده، ارزش بسیار قائل هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала