گزارش و تحلیل

زمانی که هواپیما در مسکو منتظر بود، آرژانتین خبر خرید واکسن Sputnik V داد

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر زمانی که هواپیما در مسکو منتظر بود، آرژانتین خبر خرید واکسن Sputnik V داد.
زمانی که هواپیما در مسکو منتظر بود، آرژانتین خبر خرید واکسن Sputnik V داد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرژانتین استفاده اضطراری از واکسن Sputnik V روسی علیه کووید 19 را تأیید کرد و اولین کشور خارج از اتحاد شوروی سابق شد که واکسن روسی را قبول نمود.

تصمیم دولت در روز چهارشنبه در رابطه با این امر گرفته شد که هواپیمای Aerolineas Argentinas در مسکو منتظر محموله ای با واکسن بود تا با آن به بوینس آیرس برگردد.

رئیس جمهور آلبرتو فرناندز در اوایل ماه جاری اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری 300  هزار آرژانتینی و در طول دو ماه اول سال 2021  حدود 10 میلیون شهروند با  واکسن Sputnik V واکسینه شوند. فرناندز 61 ساله گفت که او خودش نیز واکسینه  می شود، هر چند که هنوز نتایج نهایی آزمایشات مربوط به افراد بالای 60 سال منتشر نشده است.

آرژانتین با 45 میلیون نفر جمعیت از نظر تعداد کل موارد ابتلا در رتبه یازدهم جهان قرار دارد: 1.6 میلیون مورد آلودگی به ویروس کرونا ی جدید و بیش از 42 هزار مرگ ناشی از ویروس. پس از چند هفته کاهش عفونت، در شرایط افزایش مسافرت ها و تعطیلات، تعداد آلودگی در آرژانتین دوباره افزایش می یابد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Sputnik Iran (@sputnik_ir)

تا روز چهارشنبه فقط روسیه و بلاروس استفاده از واکسن V Sputnik را تأیید کرده اند. طبق ایمیلی از صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که از واکسن پشتیبانی می کند، این واکسن روسی توسط شرکای مسکو در هند ، چین ، کره جنوبی و سایر کشورها تولید خواهد شد. کریل  دمیترییف، رئیس این صندوق  گفت: تصمیم آرژانتین مبنی بر تایید این واکسن روسی تولید شده بر اساس آزمایشات بالینی در این کشور در حکم "شناخت بالایی از استانداردهای پزشکی روسیه است."

گینس گونزالس گارسیا وزیر بهداشت آرژانتین اخیراً از شرکت Pfizer Inc که اولین واکسن را برای استفاده تولید کرد، به دلیل تلاش برای دستیابی به آنچه وزیر گفت "شرایط غیرقابل قبول" در مذاکرات، انتقاد کرد. با این حال ، روز سه شنبه آرژانتین استفاده از واکسن Pfizer-BioNTech را تأیید نمود، اگرچه هنوز توافق رسمی اعلام نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала