واکنش کاربران به تغییر نام خیابان شجریان و حواشی این اتفاق +عکس، ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / استاد محمد رضا شجریان
استاد محمد رضا شجریان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اقدام جمعی از خانواده شهدا برای تغییر تابلوی خیابان محمدرضا شجریان به شهید محسن فخری‌زاده با واکنش‌های کاربران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، تصاویر و خبرهایی از اعتراض چند تن از خانواده شهدا به نام‌گذاری خیابان محمدرضا شجریان در فضای مجازی منتشر می‌شود که در این اقدام نمادین پدر یکی از شهدای دانشمند هسته‌ای (شهید احمدی روشن) با حضور در خیابان نامگذاری شده به نام استاد آواز ایران اظهار داشت: «کسانی که در شورای شهر و شهرداری نشسته‌اند، باید بدانند که مردم ایران از افرادی چون شجریان که از حامیان فتنه ۸۸ و بهائیت بوده‌اند، متنفرند.»

بر روی برخی از دست‌نوشته‌های حاضران نوشته شده بود: «شجریان یا شهیدان، کدام مهم‌تر‌ند؟ پول بیت‌المال صرف حمایت از حامیان بهائیت شده است، قوه قضاییه چرا برخورد نمی‌کند؟!»

کاربران بسیاری به تغییر تابلوی خیابان شجریان به شهید فخری زاده واکنش نشان می‌دهند و ضمن اینکه این اقدام را محکوم می‌کنند، عنوان می‌کنند درست این است که خیابان‌های دیگری برای نامگذاری شهدای هسته‌ای در نظر گرفته شود.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

این کاربران همچنین عنوان می‌کنند اینکه جمعی خودسرانه بخواهند نام خیابانی که به اسم شخصی ثبت شده است را به نام شخصی دیگری تغییر دهند، کار پسندیده‌ای نیست و توهین به هر دو شخصیت تلقی می‌شود.

عباس عبدی فعال سیاسی اجتماعی نیز در توئیتر خود نوشت: «۷ نفر و یک کودک در معیت یک روحانی رفتند تا نام خیابان استاد شجریان را عوض کنند. اینها مقصر اصلی نیستند. به کسانی باید توجه داد که این اقدامات را تامین و حریم امن برای آن درست می‌کنند ولی خودشان در صحنه حاضر نمی‌شوند.»

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir)

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала