شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت در ایران

© Fotolia / Georgejmclittleشکسته شدن رکورد سرعت اینترنت در ایران
شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرعامل ایرانسل با انتشار تصویری از یک تست سرعت اینترنت‌همراه، از دستیابی ایرانسل به رکورد جدیدی از سرعت در شبکۀ ۵G ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، از ثبت رکورد تازه‌ای در سرعت اینترنت نسل پنجم در ایرانسل خبر داد.

بیژن عباسی آرند در همین رابطه پستی را در صفحه شخصی خودش در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: با تلاش بی‌وقفۀ همکارانم در توسعۀ شبکۀ نسل پنجم تلفن‌همراه در ایران، موفق شدیم همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با ثبت سرعت بیش از ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه، رکورد تازه‌ای از تست سرعت 5G را به ثبت برسانیم.

​این روند افزایش سرعت شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه ایرانسل در حالی از مرداد ماه امسال پیشرفت کرده است که تا پیش از این و در حضور خبرنگاران، سرعت ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه، در ساختمان مرکزی ایرانسل به ثبت رسیده بود.

پیش از این، روز چهارشنبه، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، نخستین سایت 5G ایران توسط ایرانسل و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تهران راه‌اندازی شده بود.

همچنین سه‌شنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۹۹ نیز، با حضور و انجام تست سرعت توسط خبرنگاران، دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، در محل دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس انجام شد که برخلاف دو سایت داخل ساختمانِ (Indoor) قبلی، نخستین سایت خارج از ساختمان (Outdoor) نسل پنج ایرانسل است و امکان استفادۀ عموم مشترکان ایرانسل، به وسیلۀ گوشی‌های موجود در بازار ایران با قابلیت پشتیبانی از 5G و به علاوه، استفادۀ دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفن‌همراه، در آزمایشگاه 5G این دانشگاه را فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала