روابط تجاری پسابرگزیت چگونه خواهد بود؟

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthبوریس جانسون
بوریس جانسون - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانسون: همه توافقات لازم برای خروج کامل کشور از اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز24 دسامبر (پنج‌شنبه)  پس از چندین دور مذاکره سرانجام بر سر سازوکار روابط تجاری دوجانبه پس از پایان دوران گذار برگزیت به توافق رسیدند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس در یک نشست خبری با اعلام اینکه همه توافقات لازم برای خروج کامل کشورش از اتحادیه اروپا صورت گرفته است، اعلام کرد که این توافقات به نفع انگلیس و همه اعضای اتحادیه اروپاست.

نخست‌وزیر انگلیس در این خصوص گفت:«ما از طریق توافق اخیر با اتحادیه اروپا دوباره سرنوشت، قوانین و حاکمیت خودمان را به دست آوردیم. انگلیس در حوزه‌های مختلف روابط مستحکمی با اتحادیه اروپا خواهد داشت».

​ارزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در پیامی توئیتری از توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس استقبال کرد. این مقام ارشد اتحادیه اروپا در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره توافق اخیر با انگلیس نوشت:«ارزش آن را داشت که برای این توافق مبارزه کنیم. اکنون ما یک توافق منصفانه و متوازن با انگلیس داریم. این توافق از منافع اتحادیه اروپا حفاظت و رقابت منصفانه رو تقویت می‌کند. اروپا اکنون راه خود را ادامه می‌دهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала