۴۰ درصد اسرائیلی ها نتانیاهو را مقصر انتخابات زودهنگام می دانند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ۴۰ درصد اسرائیلی ها نتانیاهو را مقصر انتخابات زودهنگام می دانند
۴۰ درصد اسرائیلی ها نتانیاهو را مقصر انتخابات زودهنگام می دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از ۴۰ درصد اسرائیلی ها نخست وزیر نتانیاهو را مقصر اصلی انتخابات زودهنگام و نمایش های نظرسنجی می دانند

به گزارش اسپوتنیک، طی نظر سنجی، بیش از ۴۰ درصد اسرائیلی ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب لیکود را به دلیل ضرورت برگزاری انتخابات زود هنگام پارلمان مقصر می دانند، در حالی که ۱۸ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که بنی گانتز وزیر دفاع و رهبر حزب آبی و سفید مسئول این انتخابات است.

پارلمان اسرائیل منحل شد - اسپوتنیک ایران
پارلمان اسرائیل منحل شد

طبق نظرسنجی شرکت کانتار که برای شبکه کان اسرائیل انجام شده است، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند نتانیاهو مسئول این واقعیت است که اسرائیل برای چهارمین بار در دو سال گذشته به پای صندوق های رای می رود.

همچنین از پاسخ دهندگان سوال شد که چه کسی را مناسب ترین نامزد برای تصدی پست نخست وزیری می دانند. حدود ۳۹ درصد از اتباع کشور وزیر موقت وقت را انتخاب کرده اند، در حالی که ۳۶ درصد دوست دارند وزیر کشور پیشین گیدئون سار را ببینند که به تازگی حزب لیکود را ترک کرده و حزب خود را تأسیس کرده است، در مجموع ۲۳ درصد نفتالی بنت وزیر دفاع پیشین را رهبر حزب یامینا نامیدند.

این نظرسنجی نشان داد که اگر اکنون انتخابات برگزار شود، لیکود ۲۸ کرسی در پارلمان به دست می آورد (سه کرسی بیشتر از نظر سنجی قبلی)، حزب جدید گیدئون سار ۲۰ کرسی خواهد داشت، در حالی که یامینا ۱۵ کرسی دارد.

پیش از این گزارش ها حاکی از آن بود که شرکای اصلی ائتلاف در دولت اسرائیل، حزب های لیکود و آبی و سفید توافق کردند که بودجه بعدی دولت در تاریخ ۳۱ دسامبر تصویب شود، این امر امکان جلوگیری از انحلال زودهنگام کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام را فراهم می کند.

با این حال، یک شب تا روز سه شنبه، کنست با اکثریت آرا (۴۹ رای مخالف به ۴۷ رای)، در اولین خواندن لایحه تمدید دوره تصویب بودجه برای سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را که منجر به انحلال خودکار کنست در نیمه شب چهارشنبه به دلیل عدم تصویب بودجه دولت شد اعلام کرد.

اوایل روز چهارشنبه، یاریو لوین رئیس پارلمان اسرائیل گفت: انتخابات زودهنگام پارلمان در ۲۳ مارس ۲۰۲۱ برگزار می شود. نتایج نظرسنجی ساعاتی قبل از انحلال پارلمان منتشر شد. تعداد پاسخ دهندگان و حاشیه خطاها ذکر نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала