وزیر بهداشت: هیچ ردپایی از جهش انگلیسی ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اعلام کرد خوشبختانه تاکنون هیچ ردپایی از جهش انگلیسی ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر بهداشت ایران درباره ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس گفت: متاسفانه دولت انگلیس، جهش ویروس کرونا را در این کشور با تاخیر اعلام کرد. جهش ویروس کرونا در قسمت های مهم این ویروس و قسمت پروتئین بیرونی آن بوده که توانایی ویروس را با چسبندگی بیشتر در سرایت و بیماری زایی و نفوذ ویروس بر نسوج بدن بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه از این موضوع در انگلیس مطلع شدیم، مرزهای هوایی برای پروازهای مستقیم به روی انگلیس بسته شد و از طرف ایران نیز پروازی به انگلیس انجام نمی شود. همچنین بلافاصله افرادی که در ۱۵ روز گذشته از انگلیس به ایران آمده بودند چه ایرانی و چه غیر ایرانی همگی رصد شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ ردپایی از این ویروس جهش یافته کرونا در ایران مشاهده نشده است.

خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار کرونا در ایران: جان باختن 153 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته

نمکی گفت: البته در ماههای گذشته جهش ویروس کرونا را در ایران هم داشته ایم و تاکنون ۶۶ نوع ویروس کرونا در کشور مشاهده شده است اما هیچ کدام از تغییرات بر روی این قسمت پروتئین ویروس کرونا که موجب چسبندگی بیشتر آن شده نبوده است. با این حال هر مسافری که از خارج به ایران بیاید علاوه بر مشاهده نتایج تست کرونای قبلی آنان، دوباره در فرودگاه از آنان تست گرفته می شود.

یش از این در خبرها آمده بود که پس از کشف جهش ویروس کرونا در انگلیس ، چندین کشور اروپایی تصمیم گرفته اند که ارتباط حمل و نقلی با انگلیس را متوقف کنند. مقامات هلندی پذیرش پروازهای خود از انگلستان را تا اول ژانویه متوقف می کنند. این ممنوعیت از امروز صبح اجرایی شد. دولت هلند این تدبیر را اقدام موقتی تا زمان بررسی نوع جدیدی از ویروس نامید.روز قبل، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از معرفی سطح چهارم محدودیت ها در لندن و جنوب شرقی انگلیس خبر داد، که باید از شیوع نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند. اسکاتلند و ولز نیز اقدامات سختگیرانه تری را گزارش کردند. به گفته وزارت بهداشت بریتانیا گونه جدید ویروس ممکن است ۷۰ درصد بیشتر از حد طبیعی عفونی باشد و بسیار سریعتر در حال گسترش است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала