نظر زیست شناس: بستن مرزها جلوی نوع جهش یافته جدید ویروس کرونا را نمی گیرد

© AFP 2023 / William EdwardsПредупреждение закрытии французской границы на въезде в порт Дувр в Кенте на юго-востоке Англии
Предупреждение закрытии французской границы на въезде в порт Дувр в Кенте на юго-востоке Англии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظهور سویه های جدید کووید 19 با ویژگی های درمان این بیماری ارتباط دارد و به این دلیل بسته شدن مرزها و توقف رفت و آمد هوایی تأثیر مطلوبی در جلوگیری از شیوع آنها نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک،  آنچا بارانوا ، استاد دانشکده زیست شناسی سیستم ها در دانشگاه جورج میسون ضمن بیان این مطلب گفت: "فرض کنید ما مرزها را ببندیم و همه افراد آلوده به سویه جدید را قرنطینه کنیم. این کار هیچ تغییری نایجاد خواهد کرد. ما افراد را معالجه می کنیم ، به این معنی که انواع جدیدی از ویروس ها را تولید می کنیم ، عفونت در بیمارستان سریعتر از طبیعت تکامل می یابد."

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت: هیچ ردپایی از جهش انگلیسی ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده

وی توضیح داد که استفاده از داروهایی مانند آرپلیویر ، کروناویر یا رمیدسیویر به دستیابی انواع جهش یافته و دیگر ویروس کرونا منجر می شود . در بیشتر موارد ، آنها نمی توانند زنده بمانند ، اما ممکن است برخی از آنها ماده مفیدی برای تکامل و جهش ویروس شوند.

به گفته این زیست شناس ، مراقبت از بیمارانی که مدت طولانی تحت معالجه قرار دارند و بررسی اینکه آنها پس از درمان دارای چه ویروس های باقیمانده خواهند بود، کار درست تری خواهد بود.

خانم . بارانوا تصریح کرد: "افرادی که تست کرونای آنها مثبت است باید تحت درمان قرار بگیرند و مرخص و به خانه فرستاده  نشوند. حتی اگر دیگر تهدیدی برای جان آنها  وجود نداشته باشد."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала